معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد؛
اجرای ۶ برنامه محوری در مدارس کشور برای توسعه عدالت تربیتی در معاونت تربیتبدنی و سلامت
تهران (پانا) - معاون تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر نقش ورزش در ایجاد نشاط، سلامت و امید در میان دانشآموزان، از اجرای ۶ برنامه محوری در مدارس کشور برای توسعه عدالت تربیتی و کیفیتبخشی به آموزش خبر داد.

محمد جعفری صبح امروز در آیین افتتاح المپیاد ورزشی درونمدرسهای با خیر مقدم به مسئولان، دانشآموزان و رؤسای ۷۳۷ منطقه آموزشی سراسر کشور و پیشکسوتان حوزه تربیتبدنی گفت: امروز، در نخستین روز از هفته تربیت بدنی و ورزش، این موفقیت را به همه عزیزان تبریک عرض میکنم و آرزو دارم که این رویداد گامی مؤثر برای توسعه نشاط، سلامت و پویایی در میان نسل آیندهساز کشور باشد.
معاون تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خطاب به فرهنگیان و حضار برنامه درباره اهمیت ورزش درونمدرسهای گفت: همکاران عزیز و حضار محترم، ورزش، تربیتبدنی، فعالیتهای ورزشی و بازی از مهمترین کلیدواژههای پیشرفت و توسعه پایدار به شمار میروند. این مقولهها با موضوعات ارزشمندی همچون تندرستی، نشاط، شادابی و امیدآفرینی پیوندی عمیق دارند و تأثیر بسزایی بر ابعاد فرهنگی، اجتماعی، جسمانی و روانی افراد جامعه، بهویژه دانشآموزان عزیز و آیندهساز کشور، میگذارند.
وی با اشاره به دو محور اصلی فعالیتها و برنامههای معاونت تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزشوپرورش اظهار کرد: معاونت تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزشوپرورش در راستای تحقق اسناد بالادستی و با الهام از منویات مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی)، سند تحول بنیادین، برنامه هفتم توسعه و در چارچوب رویکرد دولت چهاردهم (دولت وفاق و همدلی)، برنامهها و فعالیتهای خود را بر دو محور اصلی توسعه عدالت تربیتی و آموزشی و کیفیتبخشی به آموزش سازماندهی و اجرا کرده است.
جعفری در ادامه خطاب به وزیر آموزش و پرورش و فرهنگیان سراسر کشور بیان کرد: تلاش ما و همکارانمان بر این بوده است که با تکیه بر مؤلفههای مختلف، از جمله منابع انسانی (از نظر کمی و کیفی)، فضاها و تجهیزات ورزشی با هدف کیفیتبخشی به درس تربیتبدنی و توسعه فعالیتهای ورزشی در مدارس، برنامههای متنوع و مؤثری را طراحی و اجرا کنیم.
معاون تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزشوپرورش ادامه داد: این برنامهها شامل ۶ برنامه از جمله اجرای منظم و ارزشیابی درس تربیتبدنی در تمام پایههای تحصیلی، برگزاری المپیادهای ورزشی درونمدرسهای در سراسر کشور، اجرای ورزش صبحگاهی در برنامه آغازین مدارس با عنوان «ضَربان مدرسه»، توسعه مهارتآموزیهای ورزشی متناسب با علایق و تواناییهای دانشآموزان، ایجاد و گسترش کانونهای ورزشی درون و برونمدرسهای برای افزایش مشارکت دانشآموزان در فعالیتهای ورزشی در ۲۴۴ منطقه و ۷۳۲ مدرسه و همچنین راهاندازی انجمنهای ورزشی درونمدرسهای و تشکیل شبکه ملی منابع انسانی حوزه تربیتبدنی و سلامت با عنوان «شَمیم» میشود.
معاون تربیتبدنی و سلامت در پایان از تلاش تمامی همکاران خود در سطح ستاد، استانها و مناطق کشور قدردانی کرد و گفت: با همکاری معلمان، مدیران مدارس و خانوادهها، امیدواریم اجرای این المپیادها در سراسر کشور، شور و نشاط را در مدارس گسترش دهد و زمینهساز تربیت نسلی پویا، سالم و امیدآفرین باشد.
تجربه رفاقت در کنار رقابت در المپیادهای مدرسهای
وی المپیادهای مدرسهای را تجربه رفاقت در کنار رقابت برشمرد و گفت: المپیادهای ورزشی درونمدرسهای، نمونهای درخشان از تجربه رفاقت در کنار رقابت و جلوهای از ترویج فرهنگ مشارکتمحوری، کار تیمی و مسئولیتپذیری در میان دانشآموزان است. در جایجای این برنامه در مدارس کشور، حضور پرشور دانشآموزان، معلمان دلسوز، مدیران مدارس و اولیای گرانقدر، نشاندهنده عمق کار تربیتی نهفته در این حرکت ملی است.
جعفری ابراز امیدواری کرد که با حمایت مقام عالی وزارت و تلاش همه همکاران در سراسر کشور، المپیاد درون مدرسهای تربیتی و ورزشی امسال در تمامی مدارس اجرا شود و این برنامه به برگزاری آیین افتتاحیه محدود نیست، بلکه شامل اجرای مستمر برنامهها و برگزاری آیین اختتامیه در پایان سال تحصیلی نیز خواهد بود.
معاون تربیتبدنی و سلامت همچنین از تلاشهای دفتر تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی قدردانی کرد و گفت: صمیمانه از همه همکاران عزیز و گرانقدرم در وزارت آموزش و پرورش که برای جاریسازی این برنامهها تلاش میکنند، قدردانی میکنم. با همکاری معلمان، مدیران مدارس و خانوادهها در اجرای این المپیادها، شور و نشاط در مدارس گسترش مییابد و زمینهساز تربیت نسلی پویا، سالم و امیدآفرین خواهد بود.
ارسال دیدگاه