رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی تأکید کرد؛

خلاقیت، شفافیت و هم‌افزایی روابط عمومی‌ها در مسیر تعالی نظام تعلیم و تربیت

تهران (پانا) - رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، در نشست صمیمی با همکاران این حوزه، ضمن گرامیداشت یاد شهدای جنگ ۱۲ روزه و تجلیل از تلاش‌های همکاران روابط عمومی، بر ضرورت خلاقیت، برنامه‌ریزی هدفمند و تعامل سازنده با رسانه‌ها برای انعکاس شفاف واقعیت‌های درون وزارتخانه تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۶۲۱۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
خلاقیت، شفافیت و هم‌افزایی روابط عمومی‌ها در مسیر تعالی نظام تعلیم و تربیت

حسین صادقی با اشاره به اهمیت رسالت رسانه‌ای در بزرگ‌ترین نهاد آموزشی و تربیتی کشور، سخنان خود با یاد و نام شهدای جنگ ۱۲ روزه، سرداران رشید، به‌ویژه سردار شهید کاظمی، برادر وزیر آموزش‌وپرورش که عمر خود را در مسیر خدمت و دفاع از میهن سپری کرد، آغاز کرد و گفت: جای خالی شهدای معلم و دانش‌آموزی که به دست رژیم غاصب، مظلومانه به شهادت رسیدند، در کلاس‌های درس امسال خالی و یادشان چراغ راه ما و تعهد به تحقق آرمان‌های آنان وظیفه خانواده بزرگ آموزش‌وپرورش است.

صادقی، با تأکید بر این که آموزش‌وپرورش بزرگ‌ترین شبکه انسانی کشور است، نقش روابط عمومی‌ها را در پیوند میان بدنه اجرایی و افکار عمومی بسیار مهم دانست و افزود:روابط عمومی، باید آینه صادق و بی‌زنگار آموزش‌وپرورش باشد و ما وظیفه داریم تصویر واقعی، شفاف و امیدآفرینی از تلاش‌های فرهنگیان و مدیران این وزارتخانه را در رسانه‌های کشور ترسیم کنیم.

وی در ادامه به برگزاری مطلوب سی و هشتمین اجلاس رؤسای آموزش‌وپرورش سراسر کشور در مردادماه اشاره کرد و آن را یکی از حرفه‌ای‌ترین گردهمایی‌ سال‌های اخیر توصیف کرد.

به گفته وی، خروجی‌رسانه‌ای و کیفیت محتوایی این اجلاس، مبین همت والای مدیران و همکاران ما در سراسر کشور بوده است و شایسته تقدیر است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش، در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پروژه مهر، آن را نمونه‌ای موفق از برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند دانست و گفت: در سال‌های گذشته، در ایام ماه مهر با چالش‌های جدی و متعددی روبه‌رو بودیم، اما امسال به لطف اکبری وزیر محترم و برنامه‌ریزی‌های هدفمند و همدلی و هماهنگی میان معاونت‌ها، مهر را بدون دغدغه آغاز کردیم. این تجربه نشان داد که برنامه‌ریزی دقیق و همکاری بین‌بخشی می‌تواند بسیاری از مشکلات را از میان بردارد.

وی در همین زمینه افزود: نکته مهم و متمایز مهر امسال، عنایت ویژه و پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی)، به مناسبت آغاز سال تحصیلی بود؛ پیامی که برای نخستین‌بار از سوی معظم له صادر شد، نشان از جایگاه ویژه آموزش‌وپرورش در نگاه حاکمیت و دولت دارد. این توجه بی‌سابقه مسئولان، مسئولیت ما را در انتقال درست پیام نظام تعلیم و تربیت و خدمت به نسل آینده، دوچندان می‌کند.

صادقی، در ادامه، ضمن قدردانی از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر اعضای خانواده روابط عمومی، گفت: اگر امروز افکار عمومی تصویری روشن و مثبتی از فرآیند فعالیت‌ها و تحولات آموزش‌وپرورش دارد، مرهون همت والا و عملکرد مسئولانه و حرفه‌ای همکاران روابط عمومی است. این مجموعه با اشراف اطلاعاتی، طراحی برنامه‌های نو آورانه و با تمرکز بر سرعت انتقال اخبار و رعایت اخلاق رسانه‌ای، توانسته‌ است فضای رسانه‌ای وزارتخانه را تا حد قابل قبولی بهبود بخشند.

وی همچنین از افزایش چشمگیر حضور اعضای هیأت دولت، معاونان رییس جمهور محترم و اعضای شورای معاونان و مدیران آموزش‌وپرورش در آیین آغاز سال تحصیلی و برنامه‌های صداوسیما و مطبوعات خبر داد و افزود: در مقایسه با سال گذشته، میزان انعکاس اخبار و مصاحبه‌های مسئولان در رسانه ملی و رسانه‌های مکتوب و مجازی به شکل قابل‌توجهی افزایش یافته است. این روند نشان‌دهنده تعامل مؤثرتر و درک بهتر از اهمیت ارتباطات رسانه‌ای در سطح مدیران وزارتخانه است.

صادقی، در ادامه بر ضرورت خلاقیت در عملکرد روابط عمومی‌ها تأکید کرد و گفت: روابط عمومی باید از همه ظرفیت‌ها و ابزارهای نوین ارتباطی، از جمله رسانه‌های دیجیتال، شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوای چندرسانه‌ای و روایت‌گری تصویری استفاده کند تا پیام‌های آموزشی و فرهنگی با زبانی جذاب و مؤثر به مخاطبان منتقل شود، چرا که در دنیای امروز، سرعت، دقت و جذابیت خبری، سه مؤلفه کلیدی موفقیت در ارتباطات سازمانی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به اهمیت شفافیت اخبار و عملکرد مدیران اشاره کرد و خاطرنشان کرد: شفافیت، اساس اعتماد عمومی است و روابط عمومی آموزش‌وپرورش باید تلاش کند تا واقعیت‌ها را بی‌پیرایه و صادقانه به جامعه مخاطب بیان کند و اگر رسانه‌ها و افکار عمومی، به صداقت ما ایمان بیاورند، همراه و همدل ما خواهند بود.

صادقی با اشاره به جایگاه راهبردی روابط عمومی در تحقق اهداف سند تحول بنیادین، گفت: تعلیم و تربیت، مأموریتی صرفاً آموزشی نیست؛ بلکه یک جریان فرهنگی و اجتماعی است که نیازمند ارتباط مؤثر با مردم و رسانه‌هاست و مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی باید پلی میان مردم و تصمیم‌سازان باشد تا سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌های طراحی شده بر اساس اهداف و نیازهای واقعی مخاطبان صورت پذیرفته و در جهت حل مسائل آنان اتخاذ گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار