معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور مطرح کرد؛

۷ اقدام سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای حرفه‌آموزی دانش‌آموزان

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به اهمیت مهارت‌آموزی در آموزش و پرورش استثنایی و طراحی محتوای آموزشی با هدف استقلال اجتماعی و اقتصادی دانش‌آموزان تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۶۲۰۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد
7 اقدام سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای حرفه‌آموزی دانش‌آموزان

نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری حرفه‌آموزی آموزش و پرورش استثنایی که با حضور نمایندگان سازمان بهزیستی، سازمان فنی‌حرفه‌ای و معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش برگزار شد. سالار قاسمی در شورای حرفه‌آموزی سازمان آموزش پرورش استثنایی کشور با اشاره به اساسنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: یکی از اهداف تشکیل این سازمان طراحی سیستم آموزشی، پرورشی و توانبخشی برای دانش‌آموزان استثنایی است که آن‌ها بتوانند پس از گذراندن مراحل تحصیلی خود موقعیت اجتماعی و اقتصادی مناسب شرایط خویش را به دست آورند.

وی ادامه داد: بر همین اساس برنامه‌درسی، محتوای درسی و آموزش معلمان از دوره پیش از دبستان تا دوره دوم متوسطه باید با همین رویکرد مهارت‌آموزی باشد تا دانش‌آموزان بتوانند پس از دوره تحصیل به یک استقلال فردی برسند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره مهم‌ترین اقدامات سازمان آموزش و پرورش استثنایی درخصوص حرفه‌آموزی گفت: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان، نیازسنجی شغلی و طراحی رشته‌های مناسب با توانمندی دانش‌آموزان، تدوین استانداردهای شغلی برای دانش‌آموزان استثنایی و تأسیس توسعه رشته‌های بومی و محلی از جمله این اقدامات است.

وی افزود: هم‌چنین تأمین کمک هزینه مواد مصرفی کارگاه‌ها، تجهیز کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی نیروی انسانی از دیگر فعالیت‌ها در گروه‌حرفه‌آموزی است.

قاسمی گفت: یکی از برنامه‌هایی که می‌توان برای این دانش‎‌‌آموزان انجام داد این است که در هر استان یک مرکز جامع علمی‌کاربردی تأسیس شود و مهارت‌های شغلی به آن‌ها آموزش داده شود تا برای ورود به یک شغل آمادگی بیشتری داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار