معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در آیین اختتامیه بیست‌وپنجمین کنگره ملی پرسش مهر ریاست‌جمهوری:

«هر دانش‌آموز یک نقش، هر دانش‌آموز یک تشکل» در سال تحصیلی جدید بسیار پرقدرت اجرا می‌شود

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت هر دانش‌آموز یک نقش، هر دانش‌آموز یک تشکل؛ شعاری است که مقام عالی وزارت برای فعالیت‌های پرورشی در مدرسه بدان قائل هستند و ان‌شاءالله ما به این سمت در سال تحصیلی پیش رو، بسیار پرقدرت حرکت خواهیم کرد.

کد مطلب: ۱۶۰۹۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد
«هر دانش‌آموز یک نقش، هر دانش‌آموز یک تشکل» در سال تحصیلی جدید بسیار پرقدرت اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار پانا؛ دکتر صادق حسین‌زاده ملکی در آیین اختتامیه بیست‌وپنجمین کنگره ملی پرسش‌مهر  با بیان اینکه پدیده پرسش مهر، پدیده‌ای شگفت‌انگیز است که عظمت و ابعاد آن کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: ریاست جمهوری اسلامی ایران، پرسشی را مطرح می‌کند و عموم دانش‌آموزان و فرهنگیان بدان می‌پردازند و در سازوکاری، به این پرسش پاسخ می‌دهند. برخی متن می‌نویسند، برخی دیگر اثری هنری خلق می‌کنند، نقاشی می‌کشند و داستان می‌فرستند که یکایک این آثار، محترم و مهم است.

ملکی ادامه داد: مجموعه آثار این دوره که بر اساس پرسش حکیمانه رئیس‌جمهور عزیزمان،  آقای دکتر پزشکیان، پیش رفته و جلو رفته است، بسیار جالب و دیدنی است که  نمایشگاهی نیز از آثار برگزیده در حاشیه این همایش برپا شده  است.

وی افزود: من از مجموعه آثار، کتابچه‌ای را یافتم که توجه من را جلب کرد. دوستان ما در استان قزوین، این کتابچه را از یکی از مدارس خود تولید کرده‌اند؛ دانش‌آموزان ابتدایی ما که به شیوه‌های گوناگون به پرسش رئیس‌جمهور پاسخ داده‌اند و برداشت خود  را از این پرسش ارائه کرده‌اند.

حسین‌زاده ملکی گفت: من می‌خواهم به نمایندگی از بسیاری از دانش‌آموزان، صدای خانم پانیز محسنی از دبستان فدک باشم. ایشان ماجرایی را تعریف کرده است که من برایتان عیناً می‌خوانم:

«وفاق یعنی دوستی، اتحاد، همکاری و محبت در کارهایی که با دیگران انجام می‌دهیم تا در کارها نتیجه‌ای بهتر بگیریم و پیشرفت کنیم. نکته‌ای که باید در کار گروهی رعایت کرد، آن است که همه کارها را با هم انجام دهیم. ما که وقتی با همکلاسی‌هایمان کار گروهی انجام می‌دهیم، همه قوانین را هنگام کار رعایت می‌کنیم. برای مثال، تازگی نقشه‌ای از ایران را درست کردیم که بچه‌ها گروهی آن را ساختند. ما و گروه ما گل کاشتیم! دوستم ضحی رنگ می‌کرد، من کوه‌ها را رنگ می‌زدم و زهرا با خطی خوش، نام شهرها را می‌نوشت که واقعاً خطی خوش داشت. مهرسا نیز همراه من، مسئولیت رنگ‌آمیزی را بر عهده داشت. خلاصه، خوش و خرم، نقشه‌ها را بر دیوار چسباندیم. نقشه‌هایی که کار دست خودمان بود و باید بر دیوار چسبانده می‌شد. اتحاد در گروه‌ها موج می‌زد. اتحاد در گروه ما موج می‌زد. من و هم‌گروهی‌ها و همکلاسی‌های عزیزم خندان بودیم، زیرا گروهی بسیار خوب داشتیم.»

وی با بیان اینکه شاید در مراتب جشنواره‌ای، ناچاریم داوری‌هایی داشته باشیم از جنس بهترین داستان، بهترین خطاطی، بهترین نقاشی، اظهار کرد:  ای کاش می‌شد به همه مشارکت‌کنندگان  جایزه داد، زیرا جمله به جمله و اثر به اثری که تولید کرده‌اند، اتفاقی مهم فرهنگی، اتفاقی مهم هنری و اتفاقی مهم ملی است. کشور عزیزمان روز به روز بیشتر قدر این تلاش‌ها و قدر این آثار دانش‌آموزی را خواهد دانست و روز به روز ان‌شاءالله شاهد آن خواهیم بود که نقش دانش‌آموزان در مدرسه پررنگ‌تر شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: هر دانش‌آموز یک نقش، هر دانش‌آموز یک تشکل؛ شعاری است که مقام عالی وزارت برای فعالیت‌های پرورشی در مدرسه بدان قائل هستند و ان‌شاءالله ما به این سمت در سال تحصیلی پیش رو، بسیار پرقدرت حرکت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: هرگونه نقش‌آفرینی دانش‌آموزان عزیز ما، برای ما افتخار و مایه سربلندی است و به آثار تک تک دانش‌آموزانمان افتخار می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم قدردان حضور این عزیزانمان باشیم.

ملکی افزود: پرسش مهر، بسیار حکیمانه در سال تحصیلی گذشته از جانب جناب آقای دکتر پزشکیان مطرح شد و پاسخ‌هایی هم که از جانب دانش‌آموزان و معلمان رسید، از جنس پاسخ مهر بود. هم پرسش مهر بود و هم پاسخ مهر؛ و خود این، نشانه‌ای از وفاق و همدلی و اتحاد در فضای عمومی مدارس و فضای ملی ما است که ریشه در هویت مهم و افتخارآمیز ملی کشور عزیزمان ایران دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار