مهدی پوراسکندر، نماینده استان گیلان و معلم منتخب کشوری تاکید کرد:

ضرورت ایجاد فرصت‌های شغلی و آموزشی ویژه برای دانش‌آموزان استثنایی

تهران (پانا) – مهدی پوراسکندر، نماینده استان گیلان و منتخب کشوری، با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان استثنایی از توانمندی‌های قابل توجهی برخوردارند، خواستار ایجاد فرصت‌های شغلی، بهبود شرایط تحصیل، دسترسی به امکانات ورزشی و اصلاح ساختار حمایت‌های آموزشی و اجتماعی این گروه شد. وی تأکید کرد که اعتماد و توجه به این دانش‌آموزان می‌تواند به موفقیت‌های بزرگ ملی منجر شود.

کد مطلب: ۱۶۰۵۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد
 ضرورت ایجاد فرصت‌های شغلی و آموزشی ویژه برای دانش‌آموزان استثنایی

مهدی پوراسکندر، نماینده استان گیلان و معلم منتخب کشوری در گفت‌وگو با پانا با اشاره به لزوم توجه ویژه به توانمندی‌های دانش‌آموزان استثنایی گفت: «برای دانش‌آموزان نابینا و دیگر گروه‌های استثنایی باید فرصت‌های شغلی واقعی ایجاد کرد. حتی در رسانه ملی و بخش رادیو می‌توان از یک تیم نابینا شامل تهیه‌کننده، گوینده و نویسنده بهره گرفت. نویسنده می‌تواند با خط بریل متن را آماده و گوینده آن را اجرا کند.»  

وی افزود: «کودکان و نوجوانان استثنایی شامل ناشنوایان، نابینایان، کم‌توانان ذهنی و افراد با مشکلات جسمی و حرکتی از ظرفیت‌های ذهنی و حافظه‌ای بالایی برخوردارند و نباید دست‌کم گرفته شوند. نمونه بارز آن بانوی نابینای استان کرمان است که توانست در کنکور رتبه دو رقمی کسب کند.»  

پوراسکندر با انتقاد از حذف سرویس‌های رایگان مدارس در برخی مناطق گفت: «دانش‌آموزان روستایی و عشایر به دلیل نبود امکانات حمل‌ونقل و هزینه‌های بالا، گاهی از ادامه تحصیل منصرف می‌شوند. این در حالی است که در گذشته سرویس‌ها رایگان بود و کمک‌های حمایتی خوبی ارائه می‌شد.»  

وی  گفت: «برخی دانش‌آموزان نابینا تمایل دارند به مدارس عادی بروند اما ترس از مسخره‌شدن توسط همسالان باعث انزوای آنان می‌شود. خانواده‌های کم‌سواد نیز قادر به کمک درسی به فرزندان نابینای خود نیستند.»  

وی با اشاره به مشکلات در زنگ ورزش گفت: «در بسیاری از مدارس، دانش‌آموزان به دلیل نبود وسایل ورزشی عملاً در این ساعت بیکار می‌نشینند. اگر در ورزش سرمایه‌گذاری کنیم، می‌توانیم موفقیت‌هایی مشابه پارالمپیک‌های گذشته کسب کنیم. مدارس باید با راهروها و پله‌های مخصوص نابینایان تجهیز شوند و دانشگاه‌های ویژه برای این عزیزان ایجاد شود.»  

پوراسکندر در بخش دیگری از سخنانش افزود: «کتاب‌های دانش‌آموزان نابینا گاهی با ۲۵ روز تأخیر به دستشان می‌رسد که این امر باعث عقب‌ماندگی آنان از برنامه درسی می‌شود. این کتاب‌ها باید حتی زودتر از سایر کتب به دستشان برسد تا فرصت تمرین و یادگیری کافی داشته باشند.»  

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار