دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش‌:

طرح «برنامه‌ درسی مدرسه‌ای» می‌تواند الگوی ملی برای توانمندسازی مدرسه به‌عنوان یک محیط یکپارچه باشد

تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، با انتقاد از نگاه متمرکز و دستوری به آموزش، گفت: سال‌هاست برنامه‌ها در ستاد نوشته و به مدارس ابلاغ می‌شود، اما امروز شرایط جدیدی پیش روی ماست، لذا باید مدرسه به محیطی تبدیل شود که خود برای دستیابی به اهداف آموزشی برنامه‌ریزی کند و مسئولیت تحقق آن اهداف را بر عهده گیرد.

کد مطلب: ۱۶۰۵۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد
 طرح «برنامه‌ درسی مدرسه‌ای» می‌تواند الگوی ملی برای توانمندسازی مدرسه به‌عنوان یک محیط یکپارچه باشد

محمود امانی طهرانی  گفت: دیگر کافی نیست معلم تنها مجری کتاب درسی باشد بلکه معلمان و مدیران باید احساس مسئولیت مستقیم نسبت به یادگیری تک‌تک دانش‌آموزان داشته باشند و حتی در شرایط دشوار، مسیر آموزش را ادامه دهند.   

دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش اجرای آزمایشی طرح «برنامه‌ درسی مدرسه‌ای» را فرصتی ارزشمند دانست و افزود: هرچند تعداد مدارس پایلوت محدود است، اما تجربه‌ای که تولید می‌شود، می‌تواند الگوی ملی برای توانمندسازی مدرسه به‌عنوان یک محیط یکپارچه باشد.

‌وی با اشاره به تنوع شرایط مدارس در سراسر کشور گفت: ما بیش از پانصد مدارس یک‌نفره داریم تا مدارسی با بیش از هزار دانش‌آموز، لذا باید یک نسخه آموزشی متناسب با شرایط هر مدرسه نوشته شود تا هیچ مدرسه‌ای احساس نکند نادیده گرفته شده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش گفت: شبکه‌سازی میان مدارس و روایت تجربه‌های موفق، می‌تواند منبع الهام و انگیزه برای سایر مدارس باشد و هر مدرسه باید تجربه‌های خود را مستند و منتقل کند تا سرمایه‌ای مشترک برای نظام آموزشی کشور شکل گیرد. 

وی با ابراز امیدواری نسبت به آینده این طرح گفت: اگر مدارس به درستی توانمند شوند و معلمان نقش محوری خود را ایفا کنند، می‌توانیم به تحولی واقعی در آموزش کشور دست یابیم که این مسیر البته دشوار است اما تنها راهی است که ما را به آموزش‌وپرورش آینده‌ساز می‌رساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار