مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با پانا:
کاهش آسیبهای اجتماعی در بجنورد امیدآفرین است/ نقشآفرینی دانشآموزان و مشارکت فرهنگی دو راهبرد اصلی سال جاری
تهران (پانا) - مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در سفر استانی به خراسان شمالی با تأکید بر روند کاهشی آسیبهای اجتماعی در بجنورد، از برنامهریزیهای منسجم برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

سمیه سادات ابراهیمی؛ مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرنگار پانا درباره سفر مسئولین معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به استان خراسان شمالی گفت: « از صبح امروز در استان خراسان شمالی و در جمع همکاران پرتلاش و دغدغهمند این استان حضور یافتیم. در ابتدای برنامه، پس از ادای احترام به شهدای استان و زیارت مزار شهدا در بجنورد، جلسه ستاد راهبری نماد در این شهر و در منطقه هدف تشکیل شد.
وی در ادامه درباره این نشست توضیح داد و افزود: «در این نشست که با حضور رئیس منطقه، همکاران محترم و تمامی اعضای ستاد برگزار گردید، چالشها و اطلس آسیبهای روانی و اجتماعی منطقه مورد بررسی قرار گرفت. همچنین راهبردها و راهکارهایی برای برنامهریزی آغاز سال تحصیلی جدید و شروع مهرماه با رویکردی منسجمتر و با کاهش چشمگیر آسیبها تدوین شد.»
ابراهیمی در ادامه از روند کاهشی آسیبهای اجتماعی در بجنورد خبر داد و گفت: «خوشبختانه بجنورد در سالهای اخیر روندی کاهشی در برخی آسیبهای اجتماعی داشته است؛ موضوعی که امیدآفرین بوده و نشاندهنده تلاش ارزنده همکاران ما در این حوزه است. امیدواریم با همدلی و همراهی موجود در استان و منطقه هدف، و نیز با برنامهریزیهای مدون و اثربخش همکاران، بتوانیم نرخ آسیبهای اجتماعی را در این منطقه بیش از پیش کاهش دهیم.»
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش به بازدید از خانه یاریگران خراسان شمالی در این سفر استانی اشاره کرد و گفت: «بازدیدی از خانه یاریگران زندگی، مرکز مشاوره منطقه هدف و مرکز مشاوره استان انجام شد. نکته حائز اهمیت، برنامهریزیهای مؤثری بود که همکاران برای راهبری حوزه مشاوره در استان صورت دادهاند. در خانه یاریگران زندگی فعالیتهای متنوعی برای کاهش آسیبهای اجتماعی دانشآموزان طراحی و اجرا شده است که از جمله آنها میتوان به برگزاری کارگاههای روزانه مهارتهای زندگی اشاره کرد.»
وی در پایان از دو رویکر این اداره در سال جاری خبر داد و گفت: «در سال جاری دو رویکرد عمده مدنظر قرار گرفته است که در این بازدید نیز مورد تأکید قرار گرفت؛ نخست بسترسازی برای نقشآفرینی فعال دانشآموزان که به خودی خود میتواند عاملی مؤثر در کاهش آسیبهای اجتماعی باشد. دوم، تقویت مشارکت فرهنگی و اجتماعی دانشآموزان در بسترهای مختلف، از جمله فعالیتهای خبرگزاری دانشآموزی پانا که جای قدردانی از خبرنگاران پرتلاش آن دارد؛ چراکه از ابتدای روز همراه ما بودند و این همراهی، جلوهای از نقشآفرینی مؤثر دانشآموزان در کاهش آسیبهای اجتماعی است.»
ارسال دیدگاه