مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت از آسیبهای اجتماعی:
مهارتهای زندگی، سنگبنای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دانشآموزان است
تهران (پانا) - مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت از آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی آتی، تلاشمان بر این است که آموزش و پرورش را از برنامهزدگی و طرحزدگی دور کنیم و کیفیتبخشی به برنامههای قبلی و غنا داشته باشیم.

سمیهسادات ابراهیمی، مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت از آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال آتی تلاشمان بر این است که آموزش و پرورش را از برنامهزدگی و طرحزدگی دور کنیم و کیفیتبخشی به برنامههای قبلی و غنا داشته باشیم.
ابراهیمی بیان کرد: از جمله فعالیتها، برنامه ملی نماد است که در قسمت مهارتهای ارتقایی و آموزش مهارتهای زندگی و فعالیتهای ترویجی و فرهنگی را با دقت و کیفیت اجرای آن در سال آینده خواهیم داشت.
وی افزود: امیدواریم بتوانیم با مهارتآموزی و ارتقای مهارتهای دانشآموزان در برابر آسیبهای اجتماعی از دانشآموزان مراقبت کنیم.
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت از آسیبهای اجتماعی ادامه داد: مخاطبین ما در این مهارتها دانشآموزان، والدین و مشاوران در مدارس سراسر کشور است.
ابراهیمی تشریح کرد: تلاش میکنیم که اگر دانشآموزی دچار آسیب اجتماعی یا روانی شده است را در همان مراحل اولیه رصد و پایش شود و مشاوران مدارس کمک کنند که به سلامت از آسیبهای اجتماعی عبور کند و اگر دانشآموزان نیاز به کمکهای تخصصی بیشتر داشته باشند به ۶۹۳ مرکز مشاوره در سراسر کشور ارجاع خواهند شد تا بتوانند خدمات تخصصی مشاوره را دریافت کنند.
ابراهیمی همچنین گفت: نماد، یک برنامه ملی است که هدف اصلی آن آموزش مهارتهای ارتقایی یا همان مهارتهای زندگی به دانشآموزان، والدین و کارکنان مدارس است. این آموزشها هم از طریق آموزش مستقیم و هم به شکل فعالیتهای فرهنگی و ترویجی مانند جشنوارهها در مدارس اجرا میشود.
وی ادامه داد: در بخش بعدی با رصد و پایش آسیبهایی که ممکن است دانشآموزان با آنها مواجه شوند، تلاش میکنیم در همان مراحل ابتدایی به آنها کمک کنیم. دانشآموز نباید احساس تنهایی کند و اگر با مسئلهای مواجه است، مشاوران مدرسه و اعضای تخصصی مراکز مشاوره در آموزشوپرورش به او کمک خواهند کرد تا مشکل را شناسایی و حل کند. در صورت لزوم، دانشآموز به نهادهای حمایتی دیگر برای دریافت خدمات ارجاع داده میشود.
ارسال دیدگاه