دبیر قرارگاه جهادی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد:
لزوم همکاری همهجانبه دولت، مردم و خیرین در تحقق اهداف نهضت توسعه عدالت آموزشی
تهران (پانا) - دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر بر ضرورت مردمیسازی در نظام آموزشی کشور و مشارکت فعال مردم در تصمیمسازیها و اجرای پروژههای آموزشی تاکید کرد.

اردشیر دهقانی با اشاره به فلسفه وجودی مردمیسازی نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و تربیتی، اظهار داشت: نهضت توسعه عدالت با مشارکت مردم بهمنظور کاهش تصدیگری دولت و افزایش نقش مردم در فرآیندهای آموزشی و پرورشی طراحی شده است. در این راستا، دولت باید از نقش تصدیگری به سمت تنظیمگری و تسهیلگری حرکت کند و مردم باید در تصمیمسازیها مشارکت فعال داشته باشند.
وی افزود:در دوران جنگ ۱۲ روزه و دفاع مقدس، قدرت مردم در دفاع از کشور بهوضوح نمایان شد و اکنون نیز باید این قدرت در عرصههای فرهنگی و اجتماعی بهکار گرفته شود.
دبیر قرارگاه جهادی وزارت آموزش و پرورش برابر اظهار کرد: مردمیسازی در آموزش و پرورش و عرصه مدرسهسازی نهتنها بهمعنای مشارکت مردم در پروژههای آموزشی است، بلکه بهمعنای تقویت حس مسئولیتپذیری در جامعه و ایجاد جریانهای فرهنگی و اجتماعی مثبت نیز هست.
مشاور رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اهمیت اعتماد بهعنوان رکن اصلی نوسازی در این حوزه، تصریح کرد: اعتماد مردم بهعنوان صاحبان اصلی پروژههای آموزشی، کلید موفقیت نهضت مردمیسازی است. انتظار ما از مدیران کل نوسازی مدارس استانها این است که با تبیین صحیح اهداف و برنامههای نهضت، زمینه مشارکت فعال مردم را فراهم کنند.
دهقانی بر لزوم همکاری همهجانبه دولت، مردم و خیرین در تحقق اهداف نهضت توسعه عدالت آموزشی تأکید کرد و افزود: تحقق عدالت آموزشی تنها با مشارکت جدی مردم و حضور فعال مدیران توانمند و میدانی ممکن است. لذا، همه باید در این مسیر گام برداریم تا نظام آموزشی کشور بهسمت توسعه و عدالت پیش رود.
ارسال دیدگاه