مشاور وزیر آموزش و پرورش در نشست هم‌اندیشی فعالان و جهادگران آموزشی در مناطق محروم:

گروه‌های جهادی غیر از مدرسه‌سازی برای بسط عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت به آموزش و پرورش کمک کنند

تهران (پانا) - نشست هم‌اندیشی فعالان و جهادگران آموزشی در مناطق محروم صبح امروز در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۱۵۷۳۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد
گروه‌های جهادی غیر از مدرسه‌سازی برای بسط عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت به آموزش و پرورش کمک کنند

به گزارش خبرنگار پانا، مهدی نوید ادهم در این نشست با بیان اینکه امروز بیش از یک‌سوم مدارس مردم با مشارکت مردم ساخته شده است، گفت: اگر این مشارکت نبود قطعا الان مدارس چندنوبته داشتیم. اهتمام مردم و خیرین مدرسه‌ساز و تلاش شبانه‌روزی سازمان نوسازی این مشکل تا حدود زیادی برطرف شد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در این سال‌ها پدیده تلخ دیگری یعنی کیفیت مدارس رخ‌نمایی کرده است، گفت: باید اکنون نیز دور همدیگر جمع شویم و برای این مهم چاره‌اندیشی کنیم. پایین آمدن کیفیت یک خطر جدی برای نظام آموزش و پرورش کشور است. در حوزه‌های مختلف و درس‌های مختلف شواهد وجود دارد. سوال این است آیا برای حل مشکل بی‌کیفیتی می‌توان از مشارکت مردم، خیرین و گروه‌های جهادی استفاده کرد؟

وی با بیان اینکه این جلسه به همین منظور تشکیل شده است، گفت: ما میخواهیم از نظرات مردم و گروه‌های جهادی برای رسیدن به نتیجه استفاده کنیم. در جامعه خیرین دو سال است که با هدایت مرحوم قفلی کمیسیون مدرسه‌یاری را شکل دادیم و کارهای خوبی انجام شده است.

نوید ادهم گفت: کمبود فضای فیزیکی وجود دارد و کماکان باید به ساخت مدارس اقدام کرد. باید همه ما در کنار سازمان نوسازی باشیم و این مهم را با قدرت پیش ببریم.

وی تاکید کرد: ما به حضور خیرین در ساخت و ساز مدارس نیاز داریم. اما به این نتیجه رسیدیم که باید این مدرسه‌سازی را معنا ببخشیم. مدرسه‌سازی مترادف با ساختمان‌سازی نیست. باید ساختمانی ساخته شود که در آن آدمی تربیت شود که کشور را توسعه دهد. مدرسه‌سازی باید تعمیم معنایی بیابد.‌ بخشی از این کار ساختمان‌سازی است ولی بخش مهمی نرم‌افزاری و کیفیت مدارس است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امروز در کمیسیون مدرسه‌یاری اقداماتی در حال انجام است. از جمله؛ برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی معلمان. این طرح در بسیاری از استان‌ها در حال انجام است. گسترش پیش‌دبستانی، پیوند مناطق توانمند با مناطق محروم (۱۰۰ منطقه زیر میانگین کشوری هستند)، استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان، ارتقای کیفیت این دانشگاه، اجرای سند تحول بنیادین، از دیگر اقدامات ما برای بسط عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت است.

نوید ادهم اضافه کرد: ما همه گروه‌های جهادی را به یاری می‌طلبیم و انتظار داریم با محوریت آموزش و پرورش و حفظ حاکمیت آموزش و پرورش کمک کنیم این کیفیت و عدالت ارتقا پیدا کند و شاهد شکوفایی نسل مستعد نوجوان کشورمان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار