معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزشوپرورش تاکید کرد:
اجتماعات یادگیری، زمینهساز نوآوری و ارتقای کیفیت آموزش در مدارس ابتدایی
تهران (پانا) - در سومین روز جشنواره نوآفرینان مدارس ابتدایی منطقه یک تهران، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزشوپرورش، با تاکید بر اهمیت اجتماعات یادگیری، این رویکرد را بستری برای نوآوری، ارتقای کیفیت آموزش و توسعه حرفهای معلمان در مدارس ابتدایی دانست.

سومین روز از جشنواره نوآفرینان مدارس ابتدایی آموزش و پرورش منطقه یک تهران (شمیرانات) با حضور رضوان حکیمزاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزشوپرورش برگزار شد. حکیمزاده ضمن تقدیر از خلاقیتها و ابتکارات معلمان و دانشآموزان، با تاکید بر اهمیت توسعه نوآوری در مدارس ابتدایی، اظهار کرد: «جشنواره نوآفرینان فرصتی استثنایی برای شناسایی و پرورش استعدادهای دانشآموزان و تقویت روحیه پژوهش و ایدهپردازی است. این جشنواره، بستر مناسبی برای عملیاتیشدن اهداف عالی آموزشی و پرورشی در قالب اجتماعات یادگیری در مدارس ابتدایی فراهم میکند.»
وی در ادامه، اجتماعات یادگیری را عنصری کلیدی در شکلگیری ایدههای نو، انتقال تجربیات و افزایش اثربخشی فرآیند آموزش توصیف کرد و افزود: «در این اجتماعات، معلمان با همکاری و تعامل سازنده، ایدههایی برای ارتقای کیفیت تدریس به اشتراک میگذارند. این رویکرد موجب تغییر شیوه تدریس از معلممحوری به دانشآموزمحوری میشود؛ بهگونهای که معلمان با تمرکز بر یک ماموریت مشترک، به ایجاد ظرفیتهای جمعی، شناسایی و رفع شکافهای یادگیری، تمرین بازخوردی و طراحی اقدامات آموزشی اثربخش برای پاسخگویی به نیازهای فردی دانشآموزان میپردازند.»
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزشوپرورش همچنین با اشاره به قابلیت تبدیل طرح اجتماعات یادگیری به یک شبکه ملی یادگیری و نوآوری در حوزه آموزش ابتدایی، خاطرنشان کرد: «این اجتماعات فرصت بینظیری برای انتقال دانش و تجربه از معلمان باتجربه به سایر معلمان ایجاد میکنند و زمینهساز افزایش مشارکت و تلاش جمعی در میان فرهنگیان هستند.»
حکیم زاده با قدردانی مجدد از تلاشهای معلمان و دانشآموزان، تاکید کرد: «آموزش ابتدایی شهر تهران در تشکیل اجتماعات یادگیری، نقش پیشرو و الگوساز در سطح کشور دارد و میتواند بهعنوان یک الگوی موفق ملی مورد استفاده سایر مناطق قرار گیرد.»
ارسال دیدگاه