در نشست چیستی، چرایی و چگونگی سواد انقلابی در آموزش و پرورش:
ملکی: در ساحت پرورشی به تحول نیاز داریم
تهران(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: ما در ساحت پرورشی به تحول نیاز داریم، به همین خاطر در مرحله اول متمرکز هستیم بر زیست بوم پرورشی مدرسه که در آن ۵ عنصر پیشران کلیدی وجود دارد.

صادق ملکی در نشست چیستی چرایی و چگونگی سواد انقلابی در آموزش و پرورش، ضمن گرامیداشت روز معلم با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بیان کرد: یکی از موضوعات مهم، سواد انقلابی است ما بعضا چهارچوبهایی برای انقلابگری انتخاب میکنیم که با تعبیرات امام راحل و رهبر معظم انقلاب همخوانی ندارد بنابراین باید برخی از چهارچوبها را مورد بازنگری قرار دهیم. ما نباید انقلابیگری را با رفتارهای هیجانی اشتباه بگیریم. باید روی شناخت سواد انقلابی که تفکر و منش انقلاب را نشان میدهد تاکید کنیم تا به چارچوبهای انقلاب اسلامی دست پیدا کنیم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برخی از اصلیترین مولفه های سواد انقلابی عبارتند از: آشنایی با تاریخ (تاریخ معاصر، تاریخ غرب، تاریخ اسلام)، آشنایی با مبانی فکری جمهوری اسلامی از قبیل عدالت، استقلال، آزادی، مردمسالاری دینی... ، شناخت امام راحل و حضرت آقا از منظر گفتمان و بیانات. ما باید بدانیم که سرگذشت، سرشت و سرنوشت انقلاب اسلامی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.
ملکی با اشاره به برنامههای آتی معاونت پرورشی بیان کرد: ما در ساحت پرورشی به تحول نیاز داریم، به همین خاطر در مرحله اول متمرکز هستیم بر زیست بوم پرورشی مدرسه که در آن ۵ عنصر پیشران کلیدی وجود دارد که عبارتند از: همکاران رسمی و غیر رسمی پرورشی، دانشآموزان، فناوریهای پرورشی، محتوا و مهندسی محتوا و برنامه درسی پرورشی.
ارسال دیدگاه