وزیر آموزش و پرورش در آیین گرامیداشت شهدای خدمت:

‌تقویت معاونت پرورشی از دغدغه‌‌های اصلی رئیس‌جمهور شهید بود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مسأله جذب معلم و تقویت معاونت پرورشی از دغدغه‌‌های اصلی رئیس‌جمهور شهید بود، گفت با پیگیری ایشان طرح تحول معاونت پرورشی و فرهنگی به شورای عالی انقلاب فرهنگی رفت.

کد مطلب: ۱۴۷۷۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد
‌تقویت معاونت پرورشی از دغدغه‌‌های اصلی رئیس‌جمهور شهید بود

رضامراد صحرایی در مراسم یادبود شهدای خدمت که در مسجد قدس تهران برگزار شد، با بیان اینکه ‌رئیس‌جمهور شهید توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش داشتند، گفت: «اینکه آموزش و پرورش اولویت ما نیست بلکه اولیت ماست» سخن پرتکرار ایشان بود.

وی ادامه داد: ایشان کمک ویژه‌ای به تربیت معلم کرد به‌طوری که برای پیگیری یکی از مشکلات دانشگاه فرهنگیان در کمبود فضا شخصا بالغ بر ۲ ساعت وقت گذاشتند. ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در دوره ایشان ارتقا پیدا کرد و هیات جذب مرکزی برای دانشگاه فرهنگیان تشکیل ‌و آیین‌نامه جذب نخبگان بدون کنکور در دانشگاه‌ فرهنگیان مصوب شد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه شهید جمهور حضور ویژه‌ای در بین دانش‌آموزان و معلمان داشت، گفت: مسأله جذب معلم و تقویت معاونت پرورشی از دغدغه‌‌های اصلی ایشان بود و با پیگیری ایشان طرح تحول معاونت پرورشی و فرهنگی به شورای عالی انقلاب فرهنگی رفت. نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با پیگیری ایشان در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد. 

صحرایی تصریح کرد: عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزش روی میز رئیس‌جمهور شهید بود. رئیس‌جمهوری بود که از ستاد تا کف مدرسه برای پیگیری امور نظام تعلیم و تربیت حضور پیدا کرد. در ۳۳ ماه حضور ایشان ما ۲۰۰ هزار ردیف استخدامی گرفتیم. ۷۰۰۰ مدرسه هم در دوره رئیس‌جمهور شهید ساخته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار