رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش خبر داد؛

کارت‌های ورود به جلسه آزمون که پیش از این دانش‌آموزان دریافت کردند «معتبر» است

سؤالات امتحانات نهایی «فقط» از کتاب درسی طراحی می‌شود

تهران (پانا) - رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت ‌کارت‌های ورود به جلسه آزمون که پیش از این دانش‌آموزان دریافت کردند معتبر است و در محل حوزه امتحان، کارت جدید به آن‌ها نیز ارائه می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۷۷۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
کارت‌های ورود به جلسه آزمون که پیش از این دانش‌آموزان دریافت کردند «معتبر» است

محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نخستین امتحان نهایی امروز رأس ساعت 7.30 صبح با حضور دانش‌آموزان پایه دوازدهم برگزار شد، گفت: در نوبت دوم امروز، دانش‌آموزان پایه دهم رأس ساعت 10.30 امتحان نهایی را برگزار کردند.

وی افزود: دانش‌آموزان پایه دوازدهم روز یکشنبه 6 خرداد 1403 رأس ساعت 7.30 صبح نخستین امتحان نهایی را آغاز می‌کنند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش ضمن توصیه به دانش‌آموزان گفت: دانش‌آموزان در نوبت صبح حتماً رأس ساعت 7 در حوزه حضور داشته باشند و ساعت 7.30 صبح امتحانات آغاز می‌شود و در نوبت دوم رأس ساعت 10 صبح باید در حوزه امتحان حضور یابند همچنین کارت‌های ورود به جلسه آزمون که پیش از این دریافت کردند معتبر است و در محل حوزه امتحان، کارت جدید به آنها ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از تعویق برگزاری امتحانات نهایی به دلیل مراسم بزرگداشت شهدای خدمت، برنامه جدیدی برای امتحانات نهایی طراحی شد و دانش‌آموزان بر اساس برنامه جدید آماده شوند. در پایه دهم و دوازدهم تا پایان خرداد ماه و در پایه یازدهم تا 4 تیر امتحانات نهایی برگزار می‌شود و سعی کردیم حدود دو روز فاصله میان هر امتحان رعایت شود.

زارعی مطرح کرد: سؤالات امتحانات نهایی فقط از کتاب درسی طراحی می‌شود و دانش‌آموزان باید مطالعه دقیق داشته باشند و یادگیری محقق شود.

فعالیت‌هایی نظیر همراه داشتن جزوه، یادداشت و وسایل غیرمجاز همچون تلفن همراه، بیسیم، ساعت هوشمند، وسایل ارتباط الکترونیکی، دستگاه‌های حافظه‌دار، اسلحه سرد و گرم و... در جلسه آزمون، علامت‌گذاری در برگه پاسخنامه، تقلب، ردوبدل کردن یادداشت، تعویض برگه‌های امتحان یا پاسخ برگه‌های مربوطه، امحا و پاره کردن پاسخ‌ها توسط دانش‌آموز، بیرون بردن برگه امتحانی، اختلال در نظم جلسه، خرید یا فروش سؤالات آزمون یا پاسخ آنها، تبانی با داوطلبان یا افراد خارج از حوزه، افشای سؤالات آزمون یا تلاش برای دستیابی و افشای آنها و... تخلف محسوب می‌شود و قانون برای هر کدام مجازاتی تعیین کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار