آغاز ثبت درخواست نقل‌و‌انتقال معلمان رسمی و پیمانی از امروز

تهران (پانا) - فرآیند ثبت‌نام متقاضیان انتقال دائم و موقت برون‌استانی از امروز 5 خرداد ‌آغاز می‌شود و متقاضیان یک ماه فرصت خواهند داشت تا درخواست خود را ثبت کنند.

کد مطلب: ۱۴۷۷۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد
آغاز ثبت درخواست نقل‌و‌انتقال معلمان رسمی و پیمانی از امروز

‌متقاضیان نقل و انتقال باید اطلاعات و فرم امتیازبندی خود را در سامانه my.medu.ir ‌ثبت‌ کنند.

‌ضوابط و مقررات ثبت درخواست انتقال:

انتقال دائم: دارابودن حداقل 5 سال سنوات خدمت تجربی مشروط به رعایت تراز نیروی انسانی منطقه/استان
‌افرادی که در سال تحصیلی جاری در وضعیت انتقال موقت هستند، با دارابودن شراط انتقال (حداقل 5 سال سنوات تجربی)، در صورت درخواست خود در سامانه، بدون اعلام نظر مبدا و مقصد محل خدمت به صورت سیستمی وضعیت انتقال آن‌ها تبدیل به دائم خواهد شد و در صورتی که شرایط انتقال دائم را نداشته باشند (کمتر از 5 سال سنوات تجربی) با درخواست خود در سامانه، انتقال موقت آن‌ها به صورت سیستمی تمدید خواهد شد.

انتقال موقت: دارابودن حداقل دو سال سنوات خدمت تجربی مشروبطه به رعایت تراز نیروی انسانی منطقه/ استان

*منظور از محاسبه سابقه خدمت تجربی، خدمت تمام‌وقت آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش تا تاریخ 31 شهریور 1403 است.

*مدت سوابق خدمت به صورت حق‌التدریس، نهضت سوادآموزی، ماموریت به سایر دستگاه‌ها، تحصیل در مراکز تربیت معلم، تربیت دبیر، خدمت نظام وظیفه، قرارداد کار معین و غیره، جزو سابقه خدمت تجربی برای انتقال محسوب نمی‌شود.

**در صورت انتخاب ورود به یکی از مناطق تابعه ادارات کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و سیستان و بلوچستان (به غیر از مرکز استان)، فرم امتیازات متقاضی با ضریت 1/2 (یک و دو دهم) بررسی می‌شود.

**خروج از مناطق تابعه استان‌های دارای نیروی مازاد با ضریب 1/2 (یک و دو دهم) محاسبه می‌شود.

*هرگونه مکاتبه با موضوع درخواست جابه‌جایی ممنوع است و به آن ترتیب اثر داده نخواهد شد. 

*افراد منتقل شده (انتقال موقت) سال قبل نیز در صورت درخواست تبدیل به انتقال دائم و یا تمدید انتقال موقت، مکلف به ثبت‌نام در سامانه هستند.

افراد زیر مشروط به رعایت تراز نیروی انسانی (عدم نیاز در مبدا و عدم ایجاد مازاد نیرو در مقصد) در اولویت انتقال خواهند بود:

1- شخص فرهنگی که خود، همسر یا فرزند وی به بیماری حاد و صعب‌العلاج مبتلا بوده، در صورت ارائه تاییدیه شورای پزشکی مبنی بر اینکه قادر به ادامه خدمت در آن منطقه نباشد.

2- زوجین فرهنگی متقاضی انتقال به محل خدمت همسر

3- فرهنگیانی که همسر آن‌ها شاغل در واحدهای زیرمجموعه ستاد کل نیرو‌های مسلح بوده و طبق امریه دستگاه مربوطه (بدون درخواست خود) منتقل شده باشند.

4- همکاران دارای حداقل 30 سال سابقه خدمت مشروط به حدقل 2 سال استمرار خدمت

5- بانوان فرهنگی دارای سه فرزند زیر 12 سال (ملاک محاسبه سن فرزندان تا تارخ 31 شهریور 1403 است) 

6- پدر، مادر، همسر و فرزند شهید

7- جانبازان بالای 25 درصد

8- همسر و فرزند جانباز 50 درصد به بالا

موارد منع انتقال

1- انتقال برون استانی دانشجویان متعهد خدمت در طول مدت تحصیل ممنوع است، اما صرفا در نقل و انتقال درون استانی مشروط به رعایت تراز نیروی انسانی، امکان انتقال آن‌ها با موافقت مبدا و مقصد میسر خواهد بود.

2- انتقال نیروهای قراردادی انجام کار معین ممنوع است.

3- درخواست خروج نیرو از بوم به منزله قطع رابطه استخدامی و ابقای ردیف بوم خواهد بود، لذا کارکنان جذب شده از طریق این مصوبه امکان خروج از بوم را ندارند و مسئولیت عواقب حقوقی آن بر عهده شخص متقاضی است. (این موضوع مشمول متقاضیان انتقال و ماموریت بین دستگاهی نیز هست.)

4- انتقال دائم یا موقت متعهدین خدمت موضوع ماده 3 قانون متعهدین خدمت به دانشگاه‌های وابسته یا غیروابسته و همچنین سازمان‌ها، مراکز، موسسات وابسته دارای ماهیت حقوقی مستقل یا غیردولتی، موسسات یا سازمان‌های دارای آیین‌نامه یا ظرفیت قانونی استخدامی خاص، هیات‌امنایی بودن و نیز سایر دستگاه‌های اجرایی و نهادها و مدارس وابسته به آن‌ها قبل از ایفای کامل تعهد یا تعیین تکلیف آن ممنوع است و مشمول موارد اولویت انتقال نمی‌شوند.

*درباره همسران نظامی، صرفا به درخواست افراد معرفی‌شده در لیست واحد ستاد کل نیروهای مسلح تربیت اثر داده خواهد شد. 

*انتقال نیروهای آموزشی به واحدهای اداری، صرفا تا قبل از شروع سال تحصیلی امکان‌پذیر خواهد بود.

*عدم مراجعه افراد انتقال‌یافته به محل‌های تعیین‌شده پس از اعلام نتیجه، غیبت تلقی می‌شود و باید مبادی خدمتی از به‌کارگیری آن‌ها خودداری کرده و ادارات آموزش و پرورش مقصد نیز مراتب غیبت را به هیات تخلفات اداری کارکنان اعلام کننند.

*انصراف از انتقال دائم پس از تایید نهایی، ممنوع است و ترتیب اثر داده نخواهد شد.

*مکاتبه و ارائه درخواست خارج از سامانه مربوطه یا مراجعه حضوری متقاضیان به وزارت‌خانه و مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری در رابطه با انتقال، ممنوع بوده و در نتایج ارزیابی عملکرد استان‌ها لحاظ خواهد شد.

زمان‌بندی فرآیند ثبت اطلاعات و درخواست انتقال دائم و موقت به شرح زیر است:

نقل و انتقال فرهنگیان

فرم امتیازبندی انتقال برون و درون استانی

نقل و انتقال معلمان

نقل و انتقال معلمان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار