رییس سازمان نوسازی مدارس کشور:

افتتاح قریب به ۳۲ هزار کلاس درس با حمایت‌های شهید جمهور

قدردانی همیشگی آیت‌الله رئیسی از خیرین مدرسه ساز

تهران(پانا)- معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس این سازمان در آئین گرامیداشت یاد شهدای خدمت در مشهد در محل اداره کل نوسازی مدارس استان، گفت: رئیس جمهور از جنس مردم بود و عاشقانه و خالصانه خدمت می‌کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۷۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح قریب به ۳۲ هزار کلاس درس با حمایت‌های شهید جمهور

حمیدرضا خان‌محمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس این سازمان در آئین گرامیداشت یاد شهدای خدمت در مشهد در محل اداره کل نوسازی مدارس استان، اظهار کرد: رئیس جمهور از جنس مردم بود و عاشقانه و خالصانه خدمت می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور مدال نوکری حضرت رضا علیه السلام را بر گردن داشت، افزود: این اتفاق ضایعه سنگین و تلخی بود که برای ایشان عاقبت بخیری را به دنبال داشت، هرچند این غم برای ما بسیار سنگین و غیرقابل باور بود اما همان لحظات اول فرمان رهبر عزیزمان که همواره به موقع و با صلابت ورود می‌کنند این بود که امورات طبق قاعده و نظم قبلی انجام شود، چرا که ایشان تجربه اول انقلاب را دارند.

وی ادامه داد: در ابتدای انقلاب همه هیئت دولت را به شهادت رساندند.در جنگ هم همه‌ی دنیا علیه ما بودند و در نهایت به وعده صادق رسیدیم و اسرائیل که برای همه دنیا تهدید بود زیر موشک‌های ما به انزوا کشیده شد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، بیان کرد: خانواده و نزدیکان آیت الله رئیسی با همه تالم خاطری که داشتند از ما همان اقتداری را خواستند که حضرت آقا در دیدار با خانواده شهدا انتظار داشتند. ایشان فرمودند "نظام در بهترین وضعیت خود از حیث اقتصادی، سیاسی و منطقه‌ای قرار دارد و این اتفاق بی‌حکمت نبوده است و حکمت‌هایی دارد که شاید بعدها متوجه آن شویم ،باید بر خود ببالید که رئیس جمهوری از خطه شما شبانه روز در حال خدمت بود و آرام و قرار نداشت.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: طی ۱۰۱۷ روز حدود ۳۲ هزار کلاس درس با حمایت شهیدجمهور رئیسی عزیز در سفرهای استانی افتتاح شد و ایشان تنها رئیس جمهوری بودند که در مراسم افتتاح مدارس حضور داشتند.

وی ادامه داد: سیدالشهدای خدمت همواره از خیرین مدرسه ساز قدردانی و از آنان به عنوان الگو یاد می‌کردند ایشان در جلسه با خیرین با دقت به صحبت‌های آنها گوش می‌دادند و تمامی موارد را پیگیری می‌کردند و این راهی است که ما باید ادامه دهیم همانطور که ویژگی همه همکاران ما با تاسی از رئیس جمهور تغییر کرده است.

این مقام مسئول ابراز داشت: ۷۰ هزار کلاس درس در سال گذشته بهسازی شده است، ۳۲ هزار کلاس درس افتتاح شده است، گرمایش ۱۰ هزار کلاس درس استانداردسازی شده و ۷ میلیون متر مربع ایزوگام انجام شده است و این راه ادامه دارد.

وی، تصریح کرد: اعتبارات ما در برنامه هفتم دو تا دو و نیم برابر خواهد شد گرچه هنوز مصوب نشده است اما این می‌طلبد که همان مسیر ایثار و گذشت و حل مسئله را دنبال نماییم.

خان محمدی در پایان با توجه به سیل اخیر در شهر مشهد، خاطرنشان کرد: شما در اداره کل نوسازی با تلاش و ایثار خود قاب زیبایی را به تصویر کشیدید و خداوند را شاکریم که چنین همکارانی داریم؛ امیدوارم بتوانیم با تلاش و کار شبانه روزی رهرو راه این شهدا باشیم.

در ادامه مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی در آئین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، اظهار کرد: با همکارانمان در اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی عهد بستیم تا به آخرین فرمایشات شهید جمهور حضرت آیت ا... سید ابراهیم رئیسی یعنی تسهیل، تسریع، تکریم و تبیین با تمام قوا عمل کنیم.

جاسم حسین پور، گفت: طبق دستور و فرمایشات مقام معظم رهبری که نباید این ضایعه هیچ خللی به مدیریت جاری کشور وارد کند ما هم در بخش عمرانی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی پیمان بستیم تا دستور مقام معظم رهبری را اجابت کنیم و بیش از پیش در عرصه خدمت رسانی تلاش کنیم.

وی ادامه داد، تلاش خواهیم کرد تا فرمایشات آیت الله رئیسی را در ویدیو کنفرانسی که در روزهای نخست سال برگزار شد و آن را در چهار کلمه جمع‌بندی کردم یعنی تسهیل، تسریع، تکریم و تبیین در ادامه راه دنبال کنیم که این لازمه پیشرفت کار و امید و آرزوی این دولت بود.

حسین پور خاطرنشان کرد: ما عهد بستیم که از این به بعد کار را تسهیل و روان بکنیم، عهد بستیم که همه مراجعان را بیش از پیش تکریم کنیم و عهد بستیم که عملکرد خود را تبیین کنیم و در این راستا از روز دانش آموز تا روز معلم هر سه شنبه یک پروژه افتتاح کردیم که این یکی از بی‌نظیرترین تبیین‌ها در سال‌های اخیر بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم همه ما رهروی راه شهدا باشیم و در مسیر تعلیم و تربیت و رسالت ائمه اطهار(ع) بتوانیم انجام وظیفه نماییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار