وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح آموزشگاه ۱۶کلاسه خیرساز زنده یاد آذر صابری در شیراز:

تا پایان ۱۴۰۳ بیش از ۱۳ هزار کلاس درس و قریب به ۳هزار فضای آموزشی جدید به بهره‌برداری خواهد رسید

تهران(پانا)- وزیر آموزش و پرورش در آیین بهره‌برداری ازآموزشگاه ۱۶کلاسه خیرساز زنده یاد آذر صابری در شیراز گفت: تا پایان ۱۴۰۳ بیش از ۱۳هزار کلاس درس و قریب به سه هزار فضای آموزشی جدید به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد مطلب: ۱۴۷۵۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
تا پایان ۱۴۰۳ بیش از ۱۳ هزار کلاس درس و قریب به ۳هزار فضای آموزشی جدید به بهره‌برداری خواهد رسید

در سفر یک روزه وزیر آموزش و پرورش به شیراز یکی از مجهزترین آموزشگاه‌های خیرساز کشور با زیر بنای ۲۴۵۰ متر مربع به بهره‌برداری رسید.

آموزشگاه زنده یاد آذر صابری یکی از بروزترین و مجهزترین مدارسی است که با اعتباری بالغ بر ۳۴۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۱۸۰۰ مترمربع و با زیر بنای ۲۴۵۰ متر مربع در سه طبقه احداث شده است.

این پروژه عمرانی یکی از طرح‌هایی است که در آبان ماه سال گذشته آغاز و ۶ ماه به بهره برداری رسیده است.

این آموزشگاه ویژه دوره ابتدایی دارای ۱۶ کلاس درس، ۴ اتاق اداری، نمازخانه آزمایشگاه، سالن خلاقیت، و حیاط آن نیز کاملا پوشیده از چمن مصنوعی است.

وزیر آموزش و پرورش در این آیین اظهار کرد: مدرسه محلی است که آینده کشور در آن ساخته می‌شود لذا خیر مدرسه نمی‌سازد بلکه آینده را می‌سازد.

وی افزود: هر کسی برای آباد کردن محل خود آرزوهایی دارد لذا هیچ جایی بهتر از مدرسه برای تحقق آرزوی ها نیست پس باید از کانال مدرسه وارد شد.

صحرایی بیان کرد: اگر نگران آسیب‌های اجتماعی هستیم اگر نگران آینده شغلی هستیم و اگرهای دیگر، باید از مدرسه شروع کنیم.

وی اضافه کرد: هر چیزی که برای ما ارزش دارد آن را باید از طریق مدرسه پیگیری کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در راستای ساخت مدرسه عنوان کرد: در سی ماه عمر این دولت بیش از ۷ هزار مدرسه را تجهیز، تکمیل و یا بازسازی کرده‌ایم، کار بیش از ۱۱ درصد این مدارس کاملا به وسیله خیرین و ۵۶ درصد نیز با مشارکت خیرین و دولت انجام شده است.

وی ادامه داد: خیرین نشان دادند چالش‌های کشور از طریق مشارکت قابل اصلاح خواهد بود و مدرسه سازی یکی از مصادیق عینی مشارکت مردم است.

صحرایی گفت: تا پایان ۱۴۰۳ بیشتر ۱۳ هزار کلاس درس قریب به سه هزار فضا آموزشی جدید احداث خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: باب مدرسه‌سازی، بابی بسیار شکوهمند است که خیرین گشوده‌اند اما خیرین تلاش کنند دو باب؛ مدرسه داری و مدرسه یاری را نیز بگشایند.

وی ادامه داد: ضریب اشتغال افرادی که فارغ التحصیل هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای هستند، بیش‌تر از اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه است.

صحرایی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی آینده، برنامه‌ریزی برای تحصیل ۵۰ درصدی دانش‌آموزان در هنرستان در دستور کار قرار دارد اما موضوع مهم‌تر تجهیز هنرستان‌ها است که باید بیش از پیش به آن پرداخته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار