مشاور وزیر آموزش و پرورش:

دستگاه‌ها و نهادهای کشور برای کمک به آموزش و پرورش گام عملی بردارند

تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت کار برای کودک و نوجوان، دانش‌آموزان و آموزش و پرورش در کلام و سخن‌ها بسیار است اما دستگاه‌ها و نهادهای کشور برای کمک به آموزش و پرورش باید فراتر از سخن گام عملی بردارند و یاری‌سان آموزش و پرورش باشند.

کد مطلب: ۱۴۷۴۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد
دستگاه‌ها و نهادهای کشور برای کمک به آموزش و پرورش گام عملی بردارند

حمید نیکزاد، مشاور وزیرآموزش و پرورش در آیین رونمایی از مجموعه کتاب‌های «پرسش و پاسخ دانش‌آموزی» مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در سخنانی با اشاره به اینکه همه قبول دارند که مهمترین دوران زندگی انسان دوران کودکی و نوجوانی است، اظهار داشت: در دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی کارهای ارزشمند برای کودک و نوجوان به ندرت صورت گرفته؛ همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی لازم است در عمل به دستگاه آموزش و پرورش کمک کنند.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با طرح چند پرسش بر اهمیت توجه به آموزش و پرورش و مدرسه تأکید کرد و افزود: حوزه امروز، ورودی خود را از کجا تأمین می‌کند؟ بدون تردید طلبه‌ای نداریم که در مدرسه درس نخوانده باشد، آیا حوزه می‌تواند نسبت به مدرسه بی‌تفاوت باشد؟ آیا نگاه حوزه به آموزش است یا تربیت؟ کدامیک اولویت است؟ قطعا پرورش و تربیت اولویت اول حوزه است حال سوال اینجاست که آیا حوزه می‌تواند نقشی که در روح و جان دانش آموز در طول ۱۲ سال بسته شده را به راحتی تغییر دهد؟ («اَلْعِلمُ فی الصِّغَرِ کَالنَّقْشَ فی الْحَجَرِ») اینها سوالات جدی است که باید در مورد آن به جمع بندی رسید.

وی به گروه‌های مرجع و تأثیرگذار دانش آموزان اشاره کرد و گفت: خانواده، مدرسه و جامعه سه رکن مرجع تأثیر گذار بر دانش آموزان و به طور کلی جوانان و نوجوان هستند که از این میان سهم خانواده نسبت به مدرسه خیلی بالاتر است.

حجت الاسلام نیکزاد بیان کرد: در این میان بهترین نهاد اثرگذار بر خانواده، مدرسه و آموزش و پرورش است، اثرگذاری که یک مدیر در مدرسه و به دنبال آن در خانواده دانش‌آموزان دارد بسیار حائز اهمیت است، ما به این ظرفیت چندان توجه نکرده‌ایم. خانواده بنیادی‌ترین سلول جامعه است، چیزی که غرب آن را مورد هجوم قرار داده و از بین برده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه با تاکید بر اینکه توجه به مقوله مدرسه و دانش آموز باید مطالبه جدی حوزه علمیه باشد، تصریح کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب نظام تعلیم و تربیت با سایر نظام‌ها قابل مقایسه نیست؛ بهترین نهاد برای اثرگذاری بر خانواده و به تبع آن دانش آموزان مدرسه است که از این ظرفیت باید بیش از پیش توجه کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار