راهنمای پیش‌ثبت‌نام ‌الکترونیکی پایه اول ابتدایی

تهران (پانا) - امکان ثبت‌نام پایه اول دبستان به‌صورت غیرحضوری و الکترونیک فراهم ‌است و والدین می‌توانند فرزندان خود را تا پایان مردادماه در مدارس ثبت‌نام کنند.‌ برای پایه هفتم و دهم نیز این امکان پس از پایان امتحانات وجود دارد.

کد مطلب: ۱۴۷۴۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
راهنمای پیش‌ثبت‌نام ‌الکترونیکی پایه اول ابتدایی

‌ثبت‌نام الکترونیک دانش‌آموزان پایه اول دبستان از روز چهارشنبه 19 اردیبهشت آغاز شده است. متولدین دوم مهر 96 تا اول مهر 97 می‌توانند در پایه اول دبستان ثبت‌نام کنند.

در مناطق شهری تا 8 سالگی و در روستاها تا 10 سالگی می‌توان ثبت‌نام پایه اول دبستان را انجام داد.

ثبت‌نام دانش‌آموزان در سایر پایه‌های تحصیلی بعد از دریافت کارنامه و از تیر‌ماه آغاز خواهد شد.

برای ثبت‌نام الکترونیک باید به سامانه MY.MEDU.IR مراجعه کرد.

‌در مراحل ثبت‌نام الکترونیک، خانواده‌ها به سامانه املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی هدایت می‌شوند که باید اطلاعات خود را در این سامانه تأیید کنند، این موضوع شامل حال افراد صاحب خانه و مستأجران می‌شود.

‌آدرس ثبت‌شده در سامانه املاک و اسکان ‌به‌عنوان آدرس محل سکونت افراد به‌منظور اعمال محدوده‌بندی جغرافیایی مدارس در نظر گرفته می‌شود.

‌علاوه بر ثبت‌نام الکترونیک امکان ثبت‌نام حضوری همچنان وجود دارد.

در سامانه ثبت‌نام الکترونیک خانواده‌ها باید فرم‌های مربوط به اطلاعات هویتی دانش‌آموز، اطلاعات سرپرست دانش‌آموز، اطلاعات پدر و مادر را تکمیل کنند و در نهایت با انتخاب استان، منطقه و جنسیت دانش‌‌آموز، لیست مدارس را مشاهده خواهند کرد و فقط یک مدرسه موردنظر را انتخاب می‌کنند. پس از بارگذاری فایل‌های درخواست‌شده و تأیید اطلاعات، کد رهگیری از سوی سامانه به آنها ارائه می‌شود تا از طریق آن بتوانند ثبت‌نام دانش‌آموز را پیگیری کنند.

راهنمای تصویری ثبت‌نام الکترونیک دانش‌آموزان‌

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار