در گفت‌وگوی پانا با یک نومعلم روایت شد؛

بذل مال و از خودگذشتگی یک نومعلم برای بهبودی دانش‌آموز‌ بیمار

تهران (پانا) - یک نومعلم در استان قزوین با بذل مال و ازخودگذشتگی مشغول محرومیت‌زدایی از دانش‌آموزانش است؛ وی که فقط یک سال سابقه معلمی دارد هزینه‌های درمان دانش‌آموز بیمار خود به همراه تمام هزینه‌های ایاب‌و‌ذهاب را تقبل کرده است تا وضعیت این دانش‌آموز بهبود پیدا کند.

کد مطلب: ۱۴۷۱۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
بذل مال و از خودگذشتگی یک نومعلم برای بهبودی دانش‌آموز‌ بیمار

ابوالفضل قلعه‌قوند، یک نو‌معلم از ورودی‌های ۱۳۹۸ دانشگاه فرهنگیان است و با یک سال سابقه رسمی در تدریس، مدیر و آموزگار دو مدرسه ‌در خرمدشت استان قزوین است. وی درباره کار خود در مدارس به پانا گفت: «در مدرسه شهدا شنستق علیا به‌عنوان مدیر و آموزگار سه پایه سوم، پنجم و ششم مشغول به کار هستم. در مدرسه امام خمینی نیز به عنوان مدیر مدرسه مشغول هستم. به دلیل نبود معلم ریاضی تخصصی دو روز در هفته به‌صورت مجزا در این مدرسه متوسطه اول به تدریس می‌پردازم.»

این نو معلم درباره چرایی و چگونگی کار شاخص خود در سال تحصیلی گذشته گفت: «دانش‌آموز سال سومی من که به تازگی به سن نُه سالگی رسیده درگیر مشکل بیماری دیابت نوع یک ویژه کودکان است. با مشاهده علائمی نظیر بادکردگی شکم و ورم معده، پر‌ادراری، بی‌حالی و بی‌حوصلگی در کلاس درس، خواب‌آلودگی مداوم، احتمال وجود مشکلاتی در کبد و کلیه را برای دانش‌آموز خود دیدم. به همین علت نیاز به مراجعه به پزشک متخصص را برای ساماندهی مشکل دانش‌آموز خود در نظر گرفتم. خانواده این دانش‌آموز به دلیل مسائل و مشکلات خود، موافق ‌مراجعه به پزشک نبودند. پس از یک هفته تلاش و رفت‌و‌آمد بالاخره خانواده این دانش‌آموز راضی به مراجعه به پزشک شدند.»

قلعه‌قوند به شرایط اورژانسی این دانش‌آموز به دلیل بیماری اشاره کرد و افزود: «به محض مراجعه به بیمارستان وضعیت اورژانسی و احتمال رفتن به کما برای این دانش‌آموز اعلام شد. مادر این دانش‌آموز، فرزند خردسال یک‌ساله دیگری نیز دارد که به همین سبب هر روز مادر این دانش‌آموز را با خود به بیمارستان و بالای سر فرزندش برده و دوباره به روستا باز‌می‌گرداندم. اکنون بیش از یک هفته از ترخیص دانش‌آموز من از بیمارستان می‌گذرد. احوالات جسمی و روحیه او بسیار بهتر شده است و چند چکاب و آزمایش نیز در ادامه دارد که همه این فعالیت‌ها را دنبال و پیگیری خواهم کرد.»

وی جایگاه معلم را در جامعه بالا و نگاه مردم را با محبت و احترام دانست و گفت: «راجع به شغل معلمی و جایگاه آن در جامعه می‌توان گفت که همه افراد به معلم احترام می‌گذارند. هرکجا برای هر کاری بروید، زمانی که متوجه شوند معلم هستید با احترام خاصی نسبت به شغل شما برخورد می‌کنند.» 

این نو‌معلم درباره دیدگاه افراد نسبت به جایگاه شغلی معلمی به لحاظ درآمدی گفت‌: «بسیاری فکر می‌کنند که معلمان به دلیل درآمد ‌این شغل را انتخاب کرده‌اند. در صورتی که بیشتر معلمان مشاغل دیگری نیز دارند و علاوه بر آن نیز خارج از آموزش و پرورش و تربیت معلم می‌توانند پول بیشتری از معلمی به دست آورند. اما بیشتر به دلیل عشقی که به دانش‌آموزان دارند، این سختی‌ها را به دوش کشیده و بر سر کلاس درس می‌آیند و به دانش‌آموزان تدریس می‌کنند.»

قلعه‌قوند درباره راهکار ارتقای جایگاه معلم در جامعه ‌گفت: «اولین کار برای ارتقای جایگاه معلم در جامعه را خود ما معلمان باید انجام دهیم. ما معلمان باید به شخصیت و جایگاه خود احترام بگذاریم و در مدرسه همچون یک معلم رفتار کنیم. باید به‌عنوان معلم برای دانش‌آموزان و جامعه خود همچون الگو باشیم و مثل یک الگو رفتار کنیم. باید طوری رفتار کنیم که دانش‌آموزان تشخیص دهند که معلم با سایر افراد تفاوت دارد و قابلیت الگو‌شدن را دارند.»

وی بهترین خاطره خود از کلاس درس را بهبود دانش‌آموز خود دانست و افزود: «در این یک سال تدریس بهترین خاطره من از کلاس درس بهبود دانش‌آموزم از بیماری است که درگیر آن بود. این‌که این دانش‌آموز را با رنگ و رویی مناسب‌تر بدون هیچ مشکل جسمی و روحی در کلاس می‌بینم برای من خوشحالی بسیاری را به همراه دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار