معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

راه‌اندازی ۲۴ کافه دخترانه تا نیمه اول امسال

بوم عفاف و حجاب در وزارت آموزش و پرورش رونمایی شد

تهران (پانا) - ششمین جلسه ستاد عفاف و حجاب وزارت آموزش و پرورش و مراسم رونمایی از «بوم عفاف و حجاب» صبح امروز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۶۷۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی ۲۴ کافه دخترانه تا نیمه اول امسال

‌حجت‌الاسلام پورثانی در این نشست ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر، اظهار کرد: آموزش و پرورش در حوزه عفاف و حجاب طبق اسناد و قوانین بالادستی، موظف به انجام فعالیت‌های مشخص است.

وی با بیان اینکه زیست عفیفانه هم شامل دختران و هم پسران است، تصریح کرد: رویکرد ما توانمندسازی و کنشگری خود دانش‌‌آموزان است. 

تشکیل ۵۰ هزار گروه دانش‌‌آموزی در قالب طرح جت

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه اقدامات بسیار خوبی در این حوزه صورت گرفته است، به کارهایی که توسط معاونت پرورشی و فرهنگی انجام شده و در حال انجام است اشاره کرد و گفت: در طرح جت، اکنون ۵۰ هزار گروه دانش‌‌آموزی ۵ تا ۷ نفره در مدارس داریم که فعالیت‌های گسترده‌ای دارند و در حال تبیین هستند. دختران ما نیز با محوریت کتاب، تولید محتوا می‌کنند و آن را در اختیار دیگران قرار می‌دهند.

شروع اجرای طرح دختران نجابت در ۵ استان 

حجت‌الاسلام پورثانی ادامه داد: طرح دختران نجابت هم‌اکنون در ۵ استان شروع شده است؛ این طرح، یک طرح گفتمانی دخترانه است که دانش‌‌آموزان در آن مشارکت دارند.

وی افزود: تخصیص‌های کافه دخترانه خوشبختانه شب عید انجام شد و تا نیمه اول امسال انشاءالله ۲۴ کافه دخترانه راه‌اندازی خواهیم کرد که پاتوقی برای گفت‌وگوی دخترانه است.

تربیت مدرسان زیست عفیفانه

حجت‌الاسلام پورثانی با تاکید بر اینکه توانمندسازی مربیان تربیتی هم از جدیدترین برنامه‌های ماست، گفت: انشاءالله مدرسان زیست عفیفانه را در کشور تربیت می‌کنیم و در مدارس و ادارات ما شروع به کار خواهند کرد.

آغاز پویش‌های «مهتاب در نور» و «دختر ایران»

معاون وزیر آموزش و پرورش از برگزاری چند پویش هم خبر داد و گفت: پویش مهتاب در نور شروع شده که دانش‌‌آموزان اثرات خود را درباره حجاب بارگذاری می‌کنند. موضوع کانال‌های دخترانه در شاد نیز مورد استقبال قرار گرفته است. همچنین طرح دختر ایران یک طرح بسیار خوب است که با همکاری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان انجام می‌شود و امیدواریم تا مهر امسال در تمام استان‌ها آغاز شود؛ این طرح فعلا به‌صورت پایلوت از اردیبهشت در ۵ استان شروع خواهد شد. 

وی با بیان اینکه طرح اردویی ویژه دختران از جمله مهروماه با موضوع زیست عفیفانه ابلاغ و شروع شده است، گفت: درباره توانمندسازی معلمان نیز در سال ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد. 

وی همچنین بر اجرای برنامه‌هایی از جمله تقدیر و تجلیل از دانش‌آموزان محجبه دارای پوشش برتر و دارای رتبه‌های خوب در حوزه‌های فرهنگی، قرآنی و هنری؛ رساندن گزینش معلمان مدارس و مراکز غیردولتی به حد مطلوب، آسیب‌شناسی موضوع حجاب و عفاف قبل از شروع سال جدید، تاکید کرد. 

حجت‌الاسلام پورثانی با تاکید بر اینکه طرح‌های که در معاونت در حوزه ایجابی انجام می‌شود با سرعت انجام می‌شود، گفت: طرح‌های خارج از معاونت پرورشی نیز باید در ستاد عفاف و حجاب وزارت آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار