برگزاری دوره توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران کودکستان‌ها از اواسط بهار

تهران (پانا) - دوره توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای و فردی مدیران کودکستان‌ها از اواسط فصل بهار برای متقاضیان برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۶۶۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران کودکستان‌ها از اواسط بهار

‌سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به‌عنوان تنها مرجع انحصاری راهبری، ساماندهی، هدایت و نظارت بر منابع انسانی شایسته برای تعلیم و تربیت کودکان تا شش سال تمام، ‌دوره‌های توانمندسازی را برای سرمایه انسانی کودکستان‌ها طراحی و اجرا می‌کند تا کیفیت خدمات ارائه شده در کودکستان‌ها در شأن کودکان و خانواده‌های ایران اسلامی ‌باشد. در این راستا در سال ۱۴۰۲ دوره‌های آموزشی برای مؤسسان کودکستان‌ها و متقاضیان دریافت مجوز تأسیس کودکستان‌‌ها از سوی این سازمان طراحی و اجرا شد.

این دوره‌های آموزشی با هدف توسعه مهارت‌های فردی و حرفه‌ای مؤسسان کودکستان به صورت مجازی در ۲۰ سرفصل در قالب‌ متن، ویدئو و صوت طراحی و در بازه‌های زمانی یک ماهه اجرا شد و تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۳۱۴۲ نفر در این دوره‌ها شرکت کردند و ۳۱۸۸۶ نفر موفق به دریافت گواهی توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای و فردی شدند.

برگزاری دوره مقدماتی و تکمیلی مربی ارشد

برای ارتقای کیفیت، برگزاری دوره‌های حضوری نیز در دستور کار قرار گرفت و این سازمان، ‌شرایط برگزاری دوره‌های حضوری را نیز برای مربیان فراهم کرد. در این راستا دوره‌هایی برای تربیت مربی ارشد به صورت متمرکز برگزار شد و مربیان ارشد تربیت یافته، در سطح کشور و استان خود به برگزاری دوره‌های آموزشی حضوری برای مربیان خواهند پرداخت.

اولین دوره به صورت آزمایشی در دو بخش مقدماتی و تکمیلی برای ۳۴ نفر از ۷ استان کشور در ۸ روز برگزار شد. محتوای دوره‌ها به‌صورت کلی مهارت‌های مربیگری کودک و اصول آموزش بزرگسالان را پوشش می‌داد. مربیان ارشد پس از اخذ گواهی در مناطق و استان‌­های خود وظیفه اصلی آموزش حضوری مربیان را در کانون‌های تربیت مربی دارای مجوز از سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک بر عهده دارند.

‌طراحی دوره توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای و فردی مدیران

در ادامه طراحی و اجرای دوره‌های توانمندسازی سرمایه انسانی کودکستان‌ها، برنامه‌ریزی‌های لازم برای طراحی و برگزاری دوره توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای و فردی مدیران انجام شد. این دوره نیز به‌صورت مجازی طراحی شد و محتواهای متناسب از طریق ضبط استودیویی، ساخت موشن‌گرافیک و تهیه جزوات آموزشی و ... تهیه و تدوین شد. این دوره مجموعاً شامل حدود ۲۰ سرفصل برای توسعه مهارت‌های فردی و حرفه‌ای است.

دوره توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای و فردی مدیران از اواسط فصل بهار برای متقاضیان برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار