وزیر آموزش و پرورش در آیین ارسال تجهیزات آموزشی و پرورشی به مدارس؛

دولت سیزدهم به‌دنبال انسداد مبادی بیکاری از دوره دانش‌آموزی است/ برنامه‌ریزی برای تحصیل ۵۰ درصد دانش‌آموزان متوسطه در هنرستان

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در دولت سیزدهم هنرستان‌های زیاد ساخته شده و در دست احداث است تاکید کرد که دولت سیزدهم به دنبال انسداد مبادی بیکاری از دوره دانش‌آموزی است.

کد مطلب: ۱۴۶۲۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد
دولت سیزدهم به‌دنبال انسداد مبادی بیکاری از دوره دانش‌آموزی است/ برنامه‌ریزی برای تحصیل ۵۰ درصد دانش‌آموزان متوسطه در هنرستان

رضامراد صحرایی در آیین ارسال تجهیزات آموزشی و پرورشی به مدارس سراسر کشور که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های راهبردی دولت سیزدهم توجه به مهارت‌آموزی در سنین پایین است. اهتمام به هنرستان‌سازی در این دولت بسیار مورد توجه است. این دولت در طول حیات خود بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان تجهیزات آموزشی و پرورشی در اختیار هنرستان‌ها قرار داده است.

وی با بیان اینکه آنچه امروز برای مدارس ارسال می‌شود کالاهای ایرانی به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان است، ادامه داد: در حال حاضر تعداد قابل توجهی هنرستان در حال ساخت است. مجموعا ۳۹.۸ درصد دانش‌آموزان متوسطه در هنرستان‌ها در حال تحصیل هستند ولی این عدد باید به ۵۰ درصد برسد. پیام این اتفاق این است که دولت به دنبال انسداد مبادی بیکاری از دوره دانش‌آموزی است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: موضوع مهارت و هنرستان و موضوع ساختن مدرسه با هویت ایرانی و اسلامی در سند تحول بنیادین مورد توجه است. از نظر آموزش و پرورش، فضا معلم سوم است. هویت کلیدواژه‌ای است که سرتاسر سند تحول بر آن می‌کوشد تا افرادی تربیت شوند با هویت ملی و دینی، با هویت قوی آینده‌سازی. 

وی با بیان اینکه رابطه سن و تربیت رابطه خیلی مهمی است، گفت: ویژگی‌هایی که هویت‌ساز هستند و باعث شکوفایی آینده فرد هستند در سنین پایین نهادینه می‌شود. هزار روز اول زندگی تاثیر بسیار مهمی در ساختن آینده او دارد. یک نظام آموزشی پویا باید به کودکی پیش از دبستان توجه کند. اینکه ما کودکستان‌ها را تقویت کنیم و مولفه‌های هویتی را در کودکی به دانش‌آموزان بیاموزیم مساله‌ای بسیار مهمی است. این به معنای بهره‌گیری از سن پیش از دبستان برای یاددان مولفه‌های مهم تربیتی است نه به معنای سن تغییر تحصیل. 

صحرایی تاکید کرد: ما می‌خواهیم انسانی الگو تربیت کنیم و در سن پایین تربیت انسان الگو بهتر اتفاق می‌افتد، به همین خاطر در این دولت به کودکستان توجه خواهیم کرد. محتوای مناسب تهیه خواهیم کرد. امروز اثبات شده که کودکانی که کودکستان را طی می‌کنند موفقیت‌های اینها در دبستان بیشتر است. در کشوری با تنوع زبانی و قومیتی ما این مهم بیشتر احساس می‌شود. کودکی که در مرزهای ما زندگی می‌کند وظیفه داریم که پیش از دبستان به او آموزش‌های لازم را بدهیم چون همین کتاب‌های ما را می‌خواند. باید او را آماده کنیم. اگر این کار را انجام دهیم دوران دانش‌‌آموزی دانش‌آموزان ما شکوفاتر خواهد بود و دیپلم او نیز دیپلم اثربخشی خواهد بود. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار