با حضور مدیران وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش و راه‌وشهرسازی؛؛

تفاهم‌نامه تامین مسکن فرهنگیان امضا شد

تهران (پانا) - تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی در تامین مسکن فرهنگیان بعدازظهر امروز امضا شد.

کد مطلب: ۱۴۶۱۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد
تفاهم‌نامه تامین مسکن فرهنگیان امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری وزارت‌خانه‌های آموزش‌وپرورش و راه و شهرسازی بعدازظهر امروز با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها و مدیران کل وزارت راه و شهرسازی به منظور تامین مسکن فرهنگیان، در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امضا شد.

علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در ابتدای این آیین، اظهار کرد: براساس اطلاعات موجود، تعداد فرهنگیان فاقد مسکن، زمین‌های مورد نظر برای ساخت مسکن احصا شده است و وزارت آموزش و پرورش و راه و شهرسازی با کمک هم سعی می‌کنند تا این مسکن‌ها را برای فرهنگیان تامین کنند. 

رضامراد صحرایی هم در ادامه این نشست اظهار داشت: معلم خوب امروز گره‌گشایی تمام مشکلات ما است و اگر نیازهای او تامین شود حتما نفع ویژه‌ای برای کشور خواهد داشت. کشورهای پیشرفته با معلم پیشرفت کرده‌اند. معلم، معمار هویت آینده ایران است. هر تصویری از آینده داریم باید به معلم بدهیم تا برای ما بسازند. 

وی ادامه داد: معلمان بیش از ۴۰ درصد از نظام اداری دولت هستند. به همین خاطر این کار متفاوت‌ترین کار وزارت راه و شهرسازی هم خواهد بود. 

وزیر آموزش و پرورش به معیشت، منزلت و مرجعیت معلم اشاره کرد و گفت: معیشت معلم وظیفه حاکمیت است که باید در تمام مولفه‌ها، معیشت وی را تامین کنند. حفظ شأن معلم وظیفه جامعه، خانواده‌ها و رسانه‌هاست. اگر معلم از این دو حیث تامین شود معلم، مرجعیت پیدا می‌کند.

وی گفت: معلمان امانت‌دارترین افراد جامعه هستند و ارزشمندترین قشر جامعه در دست معلمان هستند. ۱۶.۵ میلیون دانش‌آموز در ابتدای هر صبح در دست معلمان هستند و بعد به خانه‌هایشان برمی‌گردند.

همکاری ۱۸۵ هزار معلم در فرآیند اجرای انتخابات 

صحرایی به موضوع انتخابات هم اشاره کرد و گفت: معلمان از روز اول انقلاب یک امانت دیگر را هم با خود داشته‌اند. ۱۸۵ هزار معلم در مراکز شعب اخذ رأی، رأی مردم را دریافت می‌کنند و امانت‌دار هستند و خوشحالیم که در این حماسه بزرگ نقش‌آفرینی می‌کنند. 

رضامراد صحرایی تصریح کرد: مابقی معلمان هم نقش مهمی دارند. مردم به اینها رجوع می‌کنند و در انتخاب اصلح به آنها اعتماد می‌کنند که باید مردم را راهنمایی کنند. 

هر آرزویی برای کشورمان داریم باید روز جمعه در انتخابات آن را رقم بزنیم

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هر دوی این موضوعات هم تامین مسکن فرهنگیان و هم شرکت در انتخابات، آینده را تامین می‌کنند، گفت: ما هر آرزویی که درباره کشورمان داریم باید روز جمعه آن را رقم بزنیم. روز انتخابات دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است. روزی که ما می‌توانیم نقش آفرینی کنیم. هر کسی که درباره آینده کشور دغدغه دارد که همه داریم راه رسیدن به آرزوهایی که داریم شرکت در انتخابات و انتخاب نماینده متخصص و اصلح است. از این بابت از معلمان عزیزمان که نقش ایفا می‌کنند تشکر می‌کنم. 

قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش نیز از حضور مدیران کل آموزش و پرورش ۱۸ استان در این جلسه خبر داد. 

باید کاری شاخص برای فرهنگیان انجام شود

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: ما برای قشرهای مختلف مسکن تامین کردیم اما هیچکدام مثل وزارت آموزش و پرورش چنین جلسه‌ای برگزار نکردند و اینگونه تمام مدیران‌شان یک‌جا با مدیران ما جمع نشده‌اند که این نشان از اهمیت این موضوع دارد. 

ارسلان مالکی ادامه داد: به مدیران خودمان عرض می‌کنم که ما در ۵۰ نقطه شهرک‌سازی داشته‌ایم و بیش از ۱۱۰ هزار واحد را برای صنایع اختصاص دادیم و هفته گذشته نیز برای اساتید دانشگاه‌ها، ۶۰ هزار واحد را کلنگ‌زنی کردیم. اما امروز می‌خواهیم یک کار شاخص برای فرهنگیان انجام دهیم. کاری که مطالبه دولت محترم و دو وزیر است. 

وی افزود: روش کار ما در این تفاهم‌نامه به این صورت است که قرار شد اراضی وزارت آموزش و پرورش که احصا شده در اختیار ما قرار گیرد و ما فورا دست به کار شویم. مدیران ما باید هرچه سریعتر عملیات تغییر و تحول اراضی آموزش و پرورش را شروع کنند. همچنین آن‌جایی هم که ما زمین داریم باید در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد و بخشی از مسکن‌ها نیز در اراضی ما احداث شود. 

مالکی گفت: در حوزه اجرا چند کار می‌توانیم انجام دهیم. یک روش این است که زمین در اختیار فرهنگیان قرار بگیرد و خودشان بسازند. یک روش دیگر نیز تعاونی‌های خوشنام فرهنگیان هستند که می‌توانند ساخت‌وساز را انجام دهند که در حوزه اجرا باید به تصمیم‌گیری برسیم. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار