آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از غیرحضوری شدن مدارس تا برگزاری همایش‌های یاوران انقلاب

تهران (پانا) - هفته گذشته وزارت آموزش و پرورش با اخباری مبنی بر برگزاری برنامه‌های ایام‌الله دهه مبارک فجر از جمله نواختن «زنگ گلبانگ انقلاب» و اعلام آخرین تصمیمات برای ارائه آموزش حضوری در مدارس همراه بود.

کد مطلب: ۱۲۵۲۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد
از غیرحضوری شدن مدارس تا برگزاری همایش‌های یاوران انقلاب

قدرت سرایت امیکرون به شدت بالاست هرچند شدت بیماری‌زایی آن پایین است اما در هر صورت رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی از جمله ماسک و فاصله اجتماعی همچنین مدیریت تراکم کلاسی مورد تاکید آموزش و پرورش است.

از ابتدا سیاست آموزش و پرورش در خصوص توسعه آموزش‌های حضوری، ابتنای به رعایت پروتکل‌های بهداشتی منطبق بر تصمیم گیری و مصوبات ستاد ملی کرونا بوده که در این راستا صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفته است: در این مرحله و نیز متعاقبا تابع تصمیمات این ستاد هستیم اما همواره باید مراقب سلامت دانش‌آموزان باشیم به خصوص در مناطقی که فراگیری بیماری امیکرون شدت یافته است باید به جد از سلامت دانش‌آموزان مراقبت کنیم.

ستاری فرد بیان کرده است: با توجه به توصیه متخصصان و مدیران وزارت بهداشت و اینکه در صورت مشاهده هر گونه علائم، نشانه‌های بیماری یا سرماخوردگی در دانش‌آموز، با تایید و موافقت مدیر مدرسه باید دانش‌آموز از واحد آموزشی به جهت عدم سرایت ویروس و انتقال به سایرین دور باشد و ۳ تا ۵ روز در منزل آموزش‌ها را مجازی دنبال کنند تا بتوان از این دوره عبور کرد.

این موضوع در حالی است که محسن منصوری استاندار و رئیس ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونای استان تهران از غیرحضوری شدن یک هفته‌ای مدارس ابتدایی و تعطیلی مهدهای کودک در این استان به مدت یک هفته خبر داد.

اعلام جزئیات انتخابات مجامع اعضا و مربیان سازمان دانش‌آموزی، شرکت بیش از 500 هزار نفر در سلسله همایش‌های یاوران انقلاب، افتتاح دهمین دوره نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب و برگزاری این نمایشگاه‌ها در حدود ۶ هزار مدرسه، ابلاغ اعتبار سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی به استان‌ها، انتصاب سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، شرکت بیش از 3 هزار دانش‌آموز در پویش مجازی «دست‌بوسِ مادر»، تصویب آیین‌نامه جدید تشکیل و فعالیت مجمع اعضا و مربیان سازمان دانش‌آموزی، برگزاری گردهمایی مشترک رؤسای ادارات روابط عمومی حوزه ستادی، استانی، سازمان‌ها و مراکز وابسته آموزش و پرورش، نواختن «زنگ گلبانگ انقلاب» در مدارس، انتصاب جواد نوری به عنوان مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان و تقدیر از تلاش‌های علمی دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان از دیگر اخبار هفته گذشته وزارت آموزش و پرورش بود.

در گزارش پیش رو مروری بر دیگر اخبار وزارت آموزش و پرورش در هفته گذشته داریم که در زیر می‌خوانیم:

پرداخت ۱۰ میلیون تومانی هزینه درمان کرونای دانش‌آموزان

گودرز کریمی فر مدیر کل رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش از پرداخت هزینه‌های بستری دانش‌آموزان مبتلا به کرونا تا سقف ۱۰ میلیون تومان خبر داد.

طراحی اپلیکیشن ویژه فروش تولیدات دانش‌آموزان برگزیده جشنواره «فردا»

علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی با اعلام اینکه 7 رشته جدید به چهلمین جشنواره فرهنگی هنری فردا اضافه شده است از ادامه برگزاری این جشنواره تا مردادماه خبر داد.

وی همچنین افزود: 2 بخش «سرود و نقاشی همگانی» به دوره ابتدایی جشنواره فرهنگی هنری فردا اضافه شده است.

افتتاح متمرکز پروژه‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی در دهه فجر

میثم حاجی پور مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت در ایام دهه فجر با حضور یکی از مسئولان عالی رتبه کشوری، پروژه‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی به صورت متمرکز افتتاح خواهند شد.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال 1400 دو هزار و 950 پروژه آموزشی با 13 هزار و 450 کلاس درس با زیربنای قریب به 2 میلیون متر مربع در 31 استان کشور ساخته شده است.

توسعه عدالت آموزشی به برکت انقلاب اسلامی

مهراله رخشانی مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد امروزه و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی می‌توان گفت با توجه به توسعه ساخت فضاهای آموزشی، تمام مدارس به صورت تک شیفت و در نوبت صبح دایر هستند و به تعمیق فرایند یادگیری دانش‌آموزان کمک بیشتری می‌کنند.

وی گفت: تک‌شیفت شدن بسیاری از مدارس کشور، دستاورد انقلاب اسلامی است. ساخت فضاهای آمورشی نسبت به قبل از انقلاب، رونق بیشتری گرفته است و خیرین مدرسه‌ساز پدیده مبارک بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هستند.

سوابق «آیت‌الله صافی گلپایگانی» از ایشان چهره‌ای دردمند پدید آورده بود

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در پیامی درگذشت عالم ربّانی و مرجع عالیقدر، حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار