اهم اقدامات تحولی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برای سال 1400 تبیین شد

تهران (پانا) - اهم اقدامات تحولی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی سال 1400 در نشست شورای اقدامات تحولی سازمان تبیین شد.

کد مطلب: ۱۱۷۰۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
اهم اقدامات تحولی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برای سال 1400 تبیین شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حسن ملکی در جمع معاونین و مدیران سازمان ضمن تقدیر از فرد فرد اعضاء در همراهی و مجاهدت مدیریتی و اجرایی در پیشبرد برنامه‌های سازمان؛ به مرور برخی از اقدامات لازم برای سال آتی پرداخت.

مهمترین اقدامات سال 99

وی با اشاره به تدوین 11 راهنمای برنامه درسی که به تازه‌گی تایید و تصویب رسیده، گفت: طراحی و تدوین راهنماهای برنامه درسی و راهنمای پیش دبستانی براساس برنامه ریزی درسی و سند تحول بنیادین کاری بسیار ریشه ای است.

برنامه ویژه مدرسه (بوم)، شبکه ملی رشد به عنوان یکی از مهمترین اقدامات فناورانه سازمان، رمزینه پاسخ سریع و 4000 هزار عنوان محتوای کتاب های درسی، تولید محتوای الکترونیک تعاملی برای 203 عنوان کتاب با 5700 محتوای مکمل در شبکه ملی رشد، طراحی دوره های جدید در فنی و حرفه ای با همکاری سایر معاونت های وزارتخانه، تولید بیش از 6000 هزار دقیقه الگوی تدریس در مجموعه استودیو های سازمان، درج معارف انقلاب در کتاب های درسی، تولید 24 پروژه فیلم فنی حرفه ای برای هنرجویان، تولید بسته های تربیت و یادگیری برای شرایط کرونا و ارسال به استان ها از جمله اقدامات تحولی است که در سال 99 بدان ها پرداخته ایم.

طراحی و تدوین برنامه درسی؛ نقطه قوت سازمان

وی افزود: تلقی بنده این است که سازمان در طراحی و تدوین برنامه درسی در نقطه قوت قرار دارد و از منظرحمایتی و مشارکتی و نظارت بر عملکرد استان ها در راستای برنامه های درسی نیاز به تقویت بیشتر دارد.

اهم اقدمات سال 1400

معاون وزیر با اشاره به اقداماتی که برای سال 1400 باید انجام شود افزود: اجرای فاز دوم محتوای الکترونیک، تولید الگوها و دستورالعمل های بسته های تربیت و یادگیری و تصویب آن‌ها با رویکرد بهره مندی جامعه ازبسته ها، ‌تولید چند نمونه بسته های تربیت و یادگیری به عنوان فاز آزمایشی برای دو پایه ابتدایی و متوسطه اول، تداوم نصب رمزینه پاسخ سریع روی کتاب های درسی، تهیه الگوی چند تالیفی؛ تولید برنامه های درسی حضوری و غیر حضوری متناسب با اوضاع کرونایی، برنامه‌ریزی مدون برای رشته علوم و معارف اسلامی؛ اعتبارسنجی و ارزشیابی تولیدات مکتوب و الکترونیکی سازمان از جمله مواردی است که در سال 1400 باید دنبال شود و مورد اهتمام مدیران در برنامه ریزی عملیاتی و اجرایی قرار گیرد.

ملکی گفت: ارزشیابی برنامه درسی بخصوص در بخش فنی و حرفه ای و کاردانش نیاز به تقویت دارد چراکه ارزشیابی باعث مشروعیت برنامه ریزی درسی می‌شود.

وی در ادامه به برخی اقدامات لازم در حوزه امور اداری و رفاهی، روابط عمومی و عملکرد شورای های سازمان به عنوان عقول منفصله اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار