مدیر هسته مشاوره آموزش و پرورش رودهن:

از دل تهدید‌ها و آسیب‌های دوران کرونا فرصت‌ و راهکار پیدا کنیم

رودهن (پانا) - دردوران کنونی فرصت بسیاری هست برای کارهایی که هیچ موقع وقت انجامشان را نداشتیم، برنامه‌ریزی کنیم و بچه‌ها را مشارکت دهیم. به آنها برنامه‌ریزی و مدیریت زمان را آموزش دهیم و یاد دهیم که این فرصت طلایی برای رسیدن به هدف‌های ما است.

کد مطلب: ۱۱۷۰۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
از دل تهدید‌ها و آسیب‌های دوران کرونا فرصت‌ و راهکار پیدا کنیم

تقریبا یک سال است که با آمدن مهمانی ناخوانده به نام کرونا زندگی همگان ازحالت طبیعی و عادی خارج شده و این ویروس منحوس همه ابعاد زندگی از جمله تحصیل دانش‌آموزان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

زهره ناظمی مدیر مرکز مشاوره آموزش و پرورش رودهن در گفت و گو با پانا به بررسی اجمالی ابعاد این موضوع پرداخت و در رابطه با آموزش مجازی داش‌آموزان طی سالی که گذشت اظهار کرد: آموزش‌های مجازی در حالی که دارای نکاتی مثبت است، در مواردی هم به کاهش عواملی از جمله کم شدن اعتماد به نفس و عزت نفس، توجهاتی مانند، من می‌توانم و از عهده آن برخواهم آمد، من همه سعی خودم را می‌کنم و درنهایت من تلاشم را کردم و نتیجه هرچی بود من راضیم، هم منجر شده است.

او افزود: ازجمله آسیب‌های ناشی از کرونا به ضعف مهارت در بچه‌ها که چگونه برنامه‌ریزی کنند تا هم درس بخوانند و هم تفریح توجه داشته باشند نیز منجر شده است. شاید بگوییم دوران کرونا آسیب‌هایی وارد کرده اما مقداری از آن قابل پیشگیری است و خانواده‌ها با توجه به منابع مالی و توانایی‌های موجود، می‌توانند به بچه‌ها آموزش‌هایی را بدهند که در زمانی که آنها به مدرسه می‌رفتند، امکان آن نبود.

ناظمی بیان کرد: خیلی از ما به خودمان می‌گفتیم اگر مدتی تعطیل بودیم این کارها را انجام می‌دادیم، مثلاً یادگیری زبان، کلاس آموزشی، مطالعه، تفریحات سالم؛ پس در دوران کنونی زمان بسیاری هست برای انجام کارهایی که هیچ موقع وقت نداشتیم، برنامه‌ریزی کنیم و بچه‌ها را مشارکت دهیم. به آنها برنامه‌ریزی و مدیریت زمان را آموزش بدهیم و یاد دهیم که این فرصت طلایی برای رسیدن به هدف‌های ما است.

او در پاسخ به چگونگی استفاده از فرصت‌ها در شرایط کنونی کرونا تاکید کرد: ما باید یاد بگیریم از دل تهدید‌ها وحتی آسیب‌ها ، فرصت‌ها و راهکارها را پیدا کنیم که این فرصت را پدر و مادر با هدایت لازم می‌توانند فراهم کنند؛ همیشه خانواده از کمبود وقت دانش‌‌‌آموزان گلایه کردند و دانش‌آموزان در طی این یک سال وقت داشتند به غیر از درس خواندن، مهارت‌هایی را یاد بگیرید.

مدیر مرکز مشاوره آموزش وپرورش رودهن تصریح کرد: خانواده‌ها که در امر آموزش سهیم شدند، دانش‌آموزان را با توجه به نیاز و تفاوت‌های فردی تشویق کنند، برنامه‌ریزی داشته باشند، به حرف‌های آنها گوش بدهند و آنها را با توجه به توانایی‌هایی که دارند با مشکلاتی که در خانواده و آموزش مواجه هستند، قضاوت کنند.

ناظمی افزود: لازم است، در این شرایط خانواده آموزش یک قسمت از مهارت‌ها را به عهده بگیرد، تقسیم کارهای منزل و سپردن نقش و مسئولیت به فرزندان، شیرینی و کیک پختن، بازی کردن با بچه‌ها در طول روز، ایجاد چالش توسط خانواده در همین بازی‌ها و از بچه‌ها راهکار خواستن، نظارت والدین بر دروس دانش‌آموز و در نهایت مادر نقش حمایتگر و پدر نظارت را داشته باشد.

او ادامه داد: امروزه تعلیم و تربیت امری نیست که بشود آن را تنها از مادر خانواده انتظار داشت، امروزه خیلی امور در تعلیم و تربیت وارد شده که مادر به تنهایی از پس آن برنخواهد آمد، پس همراهی و همکاری همه اعضای خانواده را می‌طلبد.

خبرنگار دانش‌آموز: کوثر شهرباف

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار