دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: فرزندان شهدا یک بار دیگر یتیم شدند

تهران (پانا) – دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۱۹۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: فرزندان شهدا یک بار دیگر یتیم شدند

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم امیر قریشوند دانش‌آموز دوره ابتدایی از استان خوزستان خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« من در مراسم باشکوه تشییع پیکر پاک سردار سلیمانی شرکت کردم و با چشم های خودم دیدم که او برای مردم کشورمان چقدر ارزش دارد. در مراسم بسیاری از مردم سردار سلیمانی را با نام‌هایی مانند مالک دل‌ها و سردار قلبها صدا می‌زدند. جمعیت خیلی زیادی بود و همه یک صدا می‌گفتند من یک سردار سلیمانی هستم، حاج قاسم سلیمانی مردی شجاع و مهربان بود و در همه جای ایران و دنیا صحبت از دلاوری‌های او در جنگ‌ها بوده است. او داعش را شکست داد و مردم بی‌دفاع کشورهای دیگر و همچنین ایران را از شر داعشی‌ها نجات داد. همچنین چهل سال قبل در جنگ ایران و عراق فرمانده‌ی معروفی بوده است که شجاعانه می‌جنگیده.

او عاشق شهادت بوده ودر آخر به آرزوی واقعی‌اش رسید. در تلویزیون دختر شهیدی را دیدم که می‌گفت: سردار سلیمانی به او گفته بود تا برایش دعا کند تا شهید بشود و آن دختر می‌گفت باور نمی‌کردم که کسی با این مقام بالا این‌قدر برای شهادت التماس کند. همه ما یادمان هست وقتی در ایران زلزله می‌شد او به مردم آسیب دیده کمک‌های زیادی می‌کرد. او همیشه با خانواده‌های شهدا سر می‌زد و به آنها محبت می‌کرد. بسیاری از فرزندان شهدا‌، او را پدرخود می‌دانستند و به همین دلیل بعد از شهادت سردار سلیمانی همه می‌گفتند دوباره یتیم شده‌اند. حاج قاسم سلیمانی اهل کرمان بود اما در مراسم تشییع چند روزه‌ی او همه مردم ایران گریه کردند، او به مردم ایران و کشورهای دیگر امنیت می‌داد، دشمنان ترسو بخاطر شجاعت‌هایش بود که او را به شهادت رساندند.»

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» اردیبهشت ماه 99 در مراسمی با حضور حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد. این کتاب به همت سازمان دانش‌آموزی کشور و با مشارکت سازمان‌های دانش‌آموزی سراسر کشور گردآوری و به چاپ رسیده است. «کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مبتنی بر 5 بخش از مجموعه پیام‌ها، متن وصیت نامه، منتخب دلنوشته‌های دانش‌آموزی، بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شخص حاج قاسم سلیمانی و بخش تصاویر است.

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار