آذربایجان‌غربی در انتظار تسهیل روند صادرات سیب

ارومیه (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود ۷۵۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های آذربایجان‌غربی، گفت: با تسهیل روند صادرات سیب استان باید بخش عمده این محصول تا پایان سال صادر شود تا کشاورزان و تاجران استان متضرر نشوند.

کد مطلب: ۹۷۶۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد
آذربایجان‌غربی در انتظار تسهیل روند صادرات سیب

بهنام شهدی در جلسه ساماندهی مبادلات مرزی آذربایجان‌غربی افزود: با توجه به افت کیفیت این محصول با افزایش مدت نگهداری آن در سردخانه، مسوولان استانی و به خصوص جهاد کشاورزی، گمرک و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید برنامه‌ریزی مناسب برای صادرات داشته باشند.

وی تاکید کرد: مدیران گمرک تمرچین نیز زمینه لازم برای صادرات شبانه‌روزی سیب از این گمرک را فراهم کنند تا صادرکنندگان بتوانند در حداقل زمان محصول سیب را از گمرک خارج کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در این صورت سیب صادراتی در زمان خروج از گمرک دچار افت و کاهش کیفیت نمی‌شود.

در این جلسه اعضای شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان، نظرها و دیدگاه‌های خود را در جهت ساماندهی مبادلات مرزی ارائه کردند.

آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های مرزی کشور است به طوری که ۹۶۷ کیلومتر مرز با ترکیه، عراق و نخجوان دارد و چرخ‌های اقتصادی آن با کشاورزی می‌چرخد؛ این استان ۹ گمرک و پنج بازارچه مرزی در راستای توسعه مبادلات با کشورهای همسایه دارد اما تولید سالانه یک میلیون و 100 هزار تنی محصول سیب استان همواره با مشکلات صادرات مواجه بوده‌است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار