۷ واحد عطاری غیرمجاز در آذربایجان‌غربی پلمب شد

ارومیه(پانا)- سرپرست اداره فرآورده‌های طبیعی سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: امسال هفت واحد عطاری غیرمجاز در استان پلمب شده است.

کد مطلب: ۹۴۷۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد
۷ واحد عطاری غیرمجاز در آذربایجان‌غربی پلمب شد

فرزاد صیادیفر افزود: این واحدهای متخلف بر اساس گزارش های مردمی مورد رصد قرار گرفته و کارشناسان اداره فرآورده‌های طبیعی سنتی و مکمل این معاونت با همکاری پلیس اطلاعات و بازرسی اصناف با این واحدها برخورد کرده‌است.

وی اظهار داشت: با انجام تحقیقات و بررسیهای کارشناسی مشخص شد که این عطاری‌ها در زمینه تهیه و توزیع انواع داروهای دست ساز، تقلبی، قاچاق و تاریخ گذشته فعالیت می‌کند.

وی بیان کرد: در بازرسی بازرسان قضایی از این واحدها ۵۱۷ قلم داروی دست ساز، قاچاق و تاریخ گذشته به ارزش ریالی بیش از ۳۸۶ میلیون ریال کشف و واحدهای متخلف با درخواست معاونت غذا و دارو و دستور دادستانی پلمب و به مرجع قضایی ارجاع شد.

سرپرست اداره فرآورده‌های طبیعی سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: دخالت عطاران در امر پزشکی و دارویی، صدمات جبران ناپذیری را بر پیکر سلامت جامعه وارد می‌کند که باید جلوی این کار گرفته شود.

صیادی فر افزود: عطاری‌ها موظف هستند طبق درخواست مشتری و براساس نسخه متخصص طب سنتی، گیاه دارویی بفروشند.

در سال‌های اخیر از جمله مهمترین مشکلات حوزه بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی افزایش قارچ‌گونه عطاری‌های بدون مجوز به ویژه در ارومیه است و در برخی موارد، این عطاری ها اقدام به تجویز نسخه برای بیماری‌های مختلف می‌کنند که می‌تواند خطرناک باشد.

بر اساس سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه سلامت و در بندهای ۱۲-۲ و ۱۲-۴ نظارت بر خدمات طب سنتی به ‌عهده وزارت بهداشت است و استانداردسازی و روزآمد کردن روش‌های طب سنتی و ایرانی را باید وزارت بهداشت انجام دهد و به این منظور مردم باید فقط به مراکز مجاز طب سنتی مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار