جشنواره بازی های بومی محلی دانش آموزان عشایری آذربایجان غربی به کار خود پایان داد

ارومیه (پانا) - جشنواره بازی های بومی محلی دانش آموزان عشایری استان به میزبانی منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو با معرفی نفرات و تیمهای برتر به کار خود پایان داد.

کد مطلب: ۹۱۱۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره بازی های بومی محلی دانش آموزان عشایری آذربایجان غربی به کار خود پایان داد

نسرین پاکدوست، رئیس اداره عشایر اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌ غربی در آیین اختتامیه جشنواره بازی های بومی محلی استان که به میزبانی منطقه ازاد تجاری صنعتی ماکو برگزار شد با تاکید براینکه این جشنواره برای اولین بار با رویکرد رونمایی از توانمندی های دانش آموزان عشایر استان در خارج از شهر ارومیه برگزار شد؛ گفت: این جشنواره در فضایی باز و با پیگیری اهدافی چون شناخت ارزشها و ویژگیهای شایسته عشایر که میراث داران این کیان هستند، برپا شد.

وی با بیان اینکه نباید آموزش صرف در مدارس در دستورکار باشد افزود: در وحله اول پرورش باید در دستور کار مربیان قرار گیرد که در پی آن آموزش دنبال خواهد داشت.

وی سرمایه‌ گذاری در آموزش و پرورش و دانش آموزان را یک سرمایه گذاری پرسود برای جامعه یاد کرد و گفت: براساس سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش استفاده از توانمندی تمام اقشار جامعه در تحقق اهداف نظام آموزشی کشور نیاز است.

وی افزود: دانش آموزانی که در این جشنواره شرکت کردند با خاطراتی خوب در نقش سفیران گردشگری به شهرهای خود رفته و به شناساندن ظرفیتهای این منطقه آزاد و استان به دوستان خود خواهند پرداخت.

حسین عباسی، فرماندار ماکو نیز در این آیین بابیان اینکه زیر بنای توسعه همه جانبه کشور آموزش و پرورش است اظهار کرد: پایه توسعه کشور معلمین و مربیان هستند و میوه توسعه کشور نیز دانش آموزان میباشند.

وی افزود: کشور ایران کشوری با قومیت ها مختلف و رنگین کمانی از مذاهب گوناگون است که این مردمان در کنار گویشها، زبان و لهجه های متفاوت در کنار هم، ایرانی واحد و آباد را تشکیل داده اند.

در این مراسم از دست اندرکاران، نفرات و تیمهای برتر این جشنواره تجلیل شد.

گفتنی است ۳۴۰دانش آموز در قالب 40تیم در جشنواره بازی های بومی و محلی دانش آموزان مناطق عشایری و روستایی استان شرکت کرده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار