16 میلیارد ریال مالیات معوق در آذربایجان غربی وصول شد

ارومیه (پانا)- مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با اشاره به مختومه شدن بخش عمده پرونده های مالیاتی تراکنش های بالای بانکی در استان، گفت: 63 پرونده بزرگ تراکنش های بالای بانکی در استان رسیدگی و 16 میلیارد ریال مالیات معوق وصول شد.

کد مطلب: ۸۶۲۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد
16 میلیارد ریال مالیات معوق در آذربایجان غربی وصول شد

«یعقوب مزرعه لی» مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی افزود: عمده پرونده های تراکنش بالای بانکی در آذربایجان غربی مربوط به مبادلات ارزی و کارت های بازرگانی در شهرستان های مرزی بوده است.

وی رصد تراکنش های بالای بانکی را موفقیتی بزرگ در مقابله با فرار مالیاتی در آذربایجان غربی عنوان کرد و ادامه داد: در شرایط اقتصادی کنونی نیاز به شناسایی منابع پنهان و گریزگاه های مالیاتی بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی بیان کرد: مالیات پارامتر مهم و تاثیرگذار در تحقق اقتصاد مقاومتی و تامین هزینه های دولت در شرایط اقتصادی کنونی است که برای کاهش فشار بر روی مودیان مالیاتی، شناسایی و دریافت مالیات از فراریان انجام می شود.

«مزرعه لی» گفت: علاوه بر مالیات وصولی، در زمینه رصد تراکنش های بانکی مشکوک نیز 147 پرونده در آذربایجان غربی تشکیل و از این طریق جلوی فرار مالیاتی 62 میلیارد ریالی گرفته شده است.

وی افزود: این پرونده ها اغلب مربوط به کسانی است که پرونده مالیاتی نداشته اند ولی از این پس باید مالیات خود را پرداخت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار