نظارت بر استحصال بیش از 61 هزار تن گوشت قرمز و سفید مرغی در آذربایجان غربی

ارومیه(پانا)- مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی از نظارت های مستمر بازرسین بهداشتی بر نحوه استحصال گوشت قرمز و سفید مرغی در کشتارگاه های دام و طیور استان خبرداد و گفت: در سال گذشته بازرسین بهداشتی بر استحصال 6 هزارو 668 تن گوشت قرمز و 55 هزارو 565 تن گوشت سفید درکشتارگاههای دام و طیور استان نظارت داشتند.

کد مطلب: ۸۱۲۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
نظارت بر استحصال بیش از 61 هزار تن گوشت قرمز و سفید مرغی در آذربایجان غربی

کامیار داهیم با بیان این مطلب افزود : یکی از وظایف اصلی دامپزشکی نظارت بر مراحل تولید تا عرضه فرآورده خام دامی می باشد ، تا گوشت با کیفیت و مناسب به دست مصرف‌کننده برسد.

وی به اهمیت حوزه دامپزشکی در سلامت جامعه اشاره کرد و ادامه داد: بخش مهمی از ارتقای سلامت و بهداشت جامعه، با تامین فرآورده‌های دامی و لبنی سالم تحقق می‌یابد. تمامی فرآورده های استحصال شده در کشتارگاههای سطح استان پس از کنترل های لازم توسط بازرسین بهداشتی مجاز به عرضه در بازار مصرف هستند.

داهیم با اشاره به کشتار 129 هزار و 879 راس دام سبک و سنگین با نظارت بازرسین بهداشتی دامپزشکی در کشتارگاه های دام استان گفت: 6هزارو 668 تن گوشت قرمز در 12 ماهه سال 96 در کشتارگاه‌های دام استان استحصال شده است که مقدار 25 هزارکیلو گرم گوشت قرمز به دلیل وجود برخی بیماری‌های انگلی و لاغری دام در محل کشتارگاه دام ضبط و معدوم سازی شده است .

وی همچنین اضافه کرد :طی 12ماهه سال 96 تعداد 27 میلیون و 922 هزار و 281 قطعه طیور در کشتارگا های طیور استان با نظارت های بازرسین بهداشتی کشتار شده است که منجر به استحصال مقدار 55 هزار و 565 تن گوشت سفید شده است که تعداد 302هزار و 370 قطعه طیور غیر قابل مصرف تشخیص و توسط بازرسان این اداره کل ضبط و معدوم سازی شده است .

داهیم ادامه داد : در راستای اقدامات کنترلی ونظارت بر بهداشت فرآورده های خادم دامی وحفظ سلامت شهروندان، توسط اکیپ های کنترل بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان تعداد 86 هزار و 850 نوبت بازدید بهداشتی از مراکز مختلف تولید، توریع ، نگهداری، و عرضه فرآورده خامی دامی از قبیل کشتارگاه های دام و طیور، فروشگاه های گوشت قرمز و سفید، رستوران ها، غذاخوری ها و کبابی های داخل شهر و بین جاده ای، کارگاه های بسته بندی و فروشگاه های مواد خام دامی انجام گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار