مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز:

پیوند شعر با آموزش، پرورش نسلی آگاه و ریشه‌دار است

تبریز (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز با تأکید بر نقش شعر در آموزش گفت: پیوند شعر با آموزش، به پرورش نسلی مسئول، هویت‌مند و متعهد به آینده این سرزمین می‌انجامد.

کد مطلب: ۱۶۵۰۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
پیوند شعر با آموزش، پرورش نسلی آگاه و ریشه‌دار است

فضای مدرسه، بوی شعر می‌داد،  بوی واژه‌هایی که از قرن‌ها پیش آمده بودند تا بر لب‌های کودکانی امروزی جان بگیرند. حیاط مدرسه با رنگ و نور و نشانه‌های فرهنگی آراسته شده بود و سکوتی دلنشین، پیش از آغاز برنامه، همه را در بر گرفته بود.

دانش‌آموزان دبستانی، با لباس‌های مرتب و چشمانی درخشان، یکی پس از دیگری روی صحنه آمدند. مشاعره‌ها با شور و هیجان آغاز شد، کودکانی که با اعتمادبه‌نفس، بیت‌هایی از حافظ را از دل حفظ و فهم خود بیرون می‌کشیدند. گاه رقابت بود و گاه رفاقت، اما در همه لحظات، شعر پیونددهنده دل‌ها بود.

 اجرای گروهی آغاز شد،  هماهنگی صداها، نگاه‌ها و لبخندها، تصویری از همدلی و آموزش درست را به نمایش گذاشت.

در ادامه، تک‌نوازی کوتاهی فضا را شاعرانه‌تر کرد، نوایی آرام که میان شعر و احساس پل زد و حضار را به درون خود کشاند.

این آیین، تنها یک برنامه هنری نبود،  نمایشی زنده از پیوند آموزش، فرهنگ و هویت بود. روزی که در آن، کودکان نه‌فقط شعر خواندند، بلکه فهمیدند شعر چگونه می‌تواند انسان بسازد، دل‌ها را نزدیک کند و آینده‌ای روشن‌تر رقم بزند.

مطرح

در آیین باشکوه حافظ‌خوانی دبستان غیردولتی مطرح، رضا شیرمحمدزاده با اشاره به دفاع مردم در جنگ دوازده‌روزه تحمیلی تأکید کرد: ریشه این ایستادگی و پایداری، در آموزش، آگاهی و تربیت نسل آینده نهفته است و این مقاومت، به احترام دانش‌آموزانی است که امروز با علم، فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی پرورش می‌یابند.

وی با تأکید بر احترام به پدر و مادر و مقام معلم، این دو رکن را ستون‌های اصلی تربیت دانست و افزود: جامعه‌ای که قدر خانواده و معلم را بداند، آینده‌ای روشن خواهد داشت.

شیرمحمدزاده با ستایش از فضاسازی مدرسه برای برگزاری آیین حافظ‌خوانی، این برنامه را جلوه‌ای از پیوند هنر، ادب و آموزش دانست و آن را نمونه‌ای موفق از زنده نگه داشتن فرهنگ اصیل ایرانی در فضای مدرسه توصیف کرد.

او همچنین به ضرورت بهبود وضعیت حقوق و معیشت معلمان و دبیران مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: شأن معلم، تنها در سخن نیست؛ بلکه در عمل و حمایت واقعی معنا پیدا می‌کند.

وی در بخش پایانی سخنان خود به نقش آینده‌ساز دختران و زنان آگاه و فرهیخته پرداخت و تأکید کرد: جامعه‌ای که به دانایی زنان خود بها بدهد، مسیر پیشرفت را با شتاب بیشتری طی خواهد کرد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار