صدای دانشآموزان نماینده از تبریز؛
نقدهای صریح، پیشنهادهای سازنده و دغدغههای جدی در نشست قطبی مجلس دانشآموزی
تبریز (پانا) - در نخستین نشست قطبی کمیسیونهای تخصصی دوازدهمین دوره مجلس دانشآموزی کشور که با حضور نمایندگان منتخب استانهای شمالغرب در باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد، جمعی از اعضای مجلس دانشآموزی با طرح مسائل کلیدی و ارائه پیشنهادهای راهبردی، دغدغههای خود را در حوزه تعلیم و تربیت مطرح کردند.
امیرمحمد کرامت آذر، رئیس کمیسیون علمی، آموزشی و پرورشی مجلس دانشآموزی از استان آذربایجان غربی، با انتقاد از عملکرد حوزه پرورشی گفت: توانمندسازی در حوزه پرورشی و پیشنهاد یکسانسازی فعالیتها و برنامههای پرورشی در سطح کشور را خواهانیم.
وی همچنین با اشاره به موضوع نگرانکننده آسیبهای اجتماعی در میان دانشآموزان افزود:با تلاشهای صورتگرفته، توانستیم تعدادی از دانشآموزان را به مسیر تحصیل بازگردانیم.
چالشهای آموزش استثنایی؛ از کمبود نیرو تا محتوای غیرمرتبط
مهدی پوراسکندر، نماینده جامعه دانشآموزان استثنایی، با اشاره به چالشهای جدی در این حوزه گفت: چهار محور اصلی مشکلات ما شامل کمبود نیروهای تخصصی بالینی و توانبخشی، اجبار در استفاده از گفتاردرمانی، ضعف در روشهای تدریس خاص و نحوه برخورد با دانشآموزان دارای اختلالات، و غیرمرتبط بودن محتوای درسی است.
وی همچنین به اجرای ناموفق طرح تلفیقی و فراگیرسازی اشاره کرد و خواستار تعریف بودجه و نیروی انسانی مشخص برای این بخش شد.
درخواست برای تقویت رسانهای و فعالسازی کانونها
حسام کریمی، عضو هیئت رئیسه مجلس دانشآموزی کشور از استان کرمانشاه، نیز در این نشست خواستار فعالسازی کانونهای فرهنگی و پرورشی در مدارس شد و گفت: برای دیده شدن فعالیتهای مجلس دانشآموزی،باید پوشش خبری خبرگزاری پانا تقویت شود و تدبیری رسانهای برای انعکاس اقدامات ما اندیشیده شود.
عدم فضای پرورشی در مناطق محروم، مدارس فاقد معاون پرورشی، عدم بودجه لازم برای بازسازی فضای پرورشی و ایده تاسیس کانون بارش فکری نوجوانان و جوانان موضوعات دیگری بود که توسط کریمی مطرح شد.
ارسال دیدگاه