تأکید معاون آموزش ابتدایی آذربایجان‌شرقی در نشست مدیران:

مدارس شاهد باید الگوی تراز استان باشند

تبریز (پانا) - نشست تخصصی مدیران مدارس شاهد استان آذربایجان‌ شرقی با محوریت بررسی رویکردهای تحولی در مدیریت آموزشی و اجرای برنامه‌های ملی، به همت معاونت آموزش ابتدایی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۶۱۰۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
مدارس شاهد باید الگوی تراز استان باشند

در این نشست، علیرضا اکبری معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان  با تأکید بر جایگاه ویژه مدارس شاهد در تحقق اهداف سند تحول بنیادین، اظهار کرد: مدارس شاهد باید الگوی مدارس تراز در استان باشند. تحقق این هدف نیازمند نگاه نو به مدیریت آموزشی، همراهی مؤثر اولیا و بهره‌گیری از ظرفیت طرح‌های ملی همچون توانا برای توانمندسازی معلمان است.

وی با اشاره به نقش محوری مدیران مدارس افزود: مدیران، رهبران یادگیری در مدرسه‌اند. اگر رویکرد تحولی را در اداره مدرسه و هدایت همکاران پیش گیرند، می‌توانند محیطی الهام‌بخش و متناسب با نیازهای روز دانش‌آموزان ایجاد کنند.

در ادامه، مدیران مدارس شاهد به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات خود در زمینه‌هایی چون تأمین نیروی انسانی، ارتقای کیفیت یادگیری، تعامل با خانواده‌ها و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین آموزشی پرداختند.

معاونت آموزش ابتدایی استان نیز با ارائه راهکارهایی عملی، بر ضرورت ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای معلمان، افزایش انگیزه در کلاس‌های درس و تقویت نوآوری آموزشی تأکید کرد.

همچنین جعفری رئیس اداره شاهد استان، ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیران و معلمان مدارس شاهد، خاطرنشان کرد: این مدارس علاوه بر مأموریت آموزشی، وظیفه‌ای فرهنگی و هویتی نیز بر عهده دارند. توجه به کیفیت بخشی آموزش، ارتقای جایگاه معلمان و ایجاد محیطی جذاب برای دانش‌آموزان از اولویت‌های اصلی ماست.

در پایان نشست، مقرر شد کارگروهی ویژه با مشارکت مدیران مدارس شاهد و کارشناسان معاونت آموزش ابتدایی تشکیل شود تا ضمن رصد مستمر، به دغدغه‌ها رسیدگی کرده و راهکارهای اجرایی و نوآورانه را در مدارس شاهد عملیاتی سازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار