مدیران و اولیا بخوانند؛
سه اقدام ضروری پیش از آغاز سال تحصیلی جدید
تبریز (پانا) - اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴، طی سه اطلاعیه رسمی، جزئیات مربوط به ثبتنام سامانهای انتشارات «پیوند»، تکمیل فرآیند استفاده از سامانه «سپند» ویژه سرویس مدارس و الزامات قانونی انتخاب و ثبت قرارداد لباس فرم دانشآموزی را به اطلاع مدارس و اولیا رساند.

به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، حسین خباز، رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آذربایجان شرقی از راهاندازی سامانه ثبت سفارش انتشارات انجمن اولیا و مربیان (پیوند) خبر داد.
وی اظهار کرد: اولیا گرامی، مشاوران و مدرسان تا ۲۶ شهریورماه فرصت دارند از طریق سامانه my.medu.ir و ورود به کارپوشه سها، نسبت به ثبت سفارش یا خرید اقدام کنند.
خباز تأکید کرد: سفارش حداقل یک جلد دفتر فعالیتهای انجمن برای همه مدارس الزامی است و همچنین مدارس باید به تعداد اعضای انجمن اولیا و مربیان، اشتراک ماهنامه تخصصی پیوند را ثبت نمایند.
وی افزود: والدین، مشاوران و علاقهمندان نیز میتوانند کتابها و مجلات تخصصی انتشارات پیوند را که حاوی تازهترین مطالب علوم تربیتی است، از طریق همین سامانه دریافت کنند.
۲. ضرورت تکمیل ثبتنام سرویس مدرسه در سامانه سپند
در اطلاعیه دوم، درخواست شده است اولیا گرامی برای تکمیل ثبتنام فرزندان خود در سامانه سرویس مدارس (سپند به نشانی irtusepand.ir) دقت کافی داشته باشند.
بر اساس این اطلاعیه، ثبتنام تنها زمانی کامل خواهد شد که هر سه مرحله زیر انجام شود:
۱. ثبتنام اولیا در سامانه
۲. افزودن دانشآموز به پروفایل
۳. ثبت درخواست سرویس مدرسه (مرحله نهایی)
در غیر این صورت، سرویس برای دانشآموز فعال نخواهد شد. از والدین تقاضا شده است در اسرع وقت نسبت به تکمیل این مرحله اقدام کنند.
۳. الزامات قانونی انتخاب و ثبت قرارداد لباس فرم دانشآموزی
در سومین اطلاعیه، مدیران مدارس ملزم شدند در کوتاهترین زمان ممکن قرارداد رسمی لباس فرم دانشآموزان را از طریق سامانه my.medu.ir در بخش سها ثبت کنند.
در این اطلاعیه تصریح شده است: معرفی یا پیشنهاد هرگونه تولیدی به اولیا بدون انعقاد قرارداد رسمی میان رئیس انجمن اولیا و مربیان و تولیدیهای مجاز، ممنوع و غیرقانونی است.
مراحل ثبت قرارداد شامل ورود به سامانه، انتخاب بخش لباس دانشآموزی، بارگذاری صورتجلسه شورای مدرسه، انتخاب تولیدی مجاز، بارگذاری طرح مصوب برای هر قلم پوشاک و در نهایت بارگذاری تصویر قرارداد رسمی میباشد.
این اداره کل تأکید کرده است: هرگونه تأخیر یا قصور در اجرای این فرآیند میتواند مشکلاتی برای اولیا و دانشآموزان به دنبال داشته باشد.
ارسال دیدگاه