صادقی در اجلاس روسا و مدیران استان تاکید کرد:
تحقق تحول در مدارس با توانمندسازی مدیران و رویکرد نوین
نیازمند گفتمان مشترک هستیم
تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، با اشاره به تأکیدات دولت چهاردهم بر توسعه عدالت آموزشی و بهبود کیفیت، مدیران مدارس را محور اصلی تحول دانست و خواستار رویکردی نوین، خلاقانه و پایبندی به سیاستهای وزارتخانه برای تحقق این اهداف شد.

اسفندیار صادقی، مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، در اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان که امروز سهشنبه ۷ مرداد ماه ۱۴۰۴، در محل باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد، با تشریح اولویتها و برنامههای کلان این اداره کل، بر لزوم تحقق تحول در نظام تعلیم و تربیت تأکید کرد.
صادقی، توسعه عدالت آموزشی و بهبود کیفیت آموزش را مهمترین تأکیدات دولت چهاردهم در حوزه آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: ارتقاء کیفیت آموزشی در تمامی برنامههای معاونتهای آموزش ابتدایی و متوسطه، رویکرد اصلی ماست.
وی هدف اصلی از اجرای برنامه مدارس تراز را توانمندسازی کامل مدیران و معلمان دانست تا بتوانند تحولی شگرف در مدارس ایجاد کرده و دانش، بینش، عمل و رفتار خود را ارتقاء دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش، همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، بر لزوم پیگیری مجدانه امور توسط مدیران آموزش و پرورش و مدارس تأکید کرد.
وی با تأکید بر نهضت توسعه در فضاهای آموزشی و پرورشی، هدف این طرح را دادن جلوهی اجتماعی و مردمی به دستگاه تعلیم و تربیت و برجسته کردن مشارکت مردمی دانست.
صادقی، تقویت فعالیتهای پرورشی با محوریت نماد، نماز و قرآن را از دیگر برنامههای مهم آموزش و پرورش برشمرد و بیان کرد: این سه موضوع، مهمترین ارکان در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی هستند و در این راستا، بکارگیری افراد مفید، شایسته، متخصص، تأثیرگذار و معتقد، مدنظر قرار دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش، رسیدن به گفتمان مشترک میان روسا، مدیران و خود مدیرکل را لازمه تحقق کیفیتبخشی دانست و تأکید کرد: این به معنای اجرایی نمودن تمامی سیاستهای وزارت در کف مدرسه است که نیازمند آشنایی تمامی مدیران با این سیاستها میباشد.
وی مدرسه را کانون تربیت و پیشرفت خواند و تحقق این کانون را منوط به ایجاد تحول در آموزش و پرورش و استفاده از ابزارها و ایدههای جدید برای بهبود روش تدریس دانست.
صادقی، باهمآموزی، به همآموزی و از همآموزی را ارکان تحول در آموزش و پرورش معرفی کرد.
در ادامه، وی بر اهمیت خلاقیت در پویایی سیستم تعلیم و تربیت تأکید کرد و بیان کرد: این مهم زمانی محقق میشود که مدیر و معلم، رویکردی نوین به علم روز داشته باشند و محیط مدرسه را سرشار از شادی، نشاط و جذابیت کنند.
صادقی، مدیر را محور اصلی در مدرسه دانست و حمایت مدیران ستادی را عامل تحولآفرین معرفی کرد و این امر را نیازمند خلاقیت، هوشمندی، تسلط بر سیاستهای آموزش و پرورش و پای کار بودن مدیران دانست.
مدیرکل در پایان، ناوگان فرسوده مدیریت را مانع تحول دانست و مهمترین اصل برای تحول را خلاقیت، احساس مسئولیت و همت مضاعف در راهبری امور آموزشی و پرورشی برشمرد.
ارسال دیدگاه