برنامه‌ریزی و مدیریت بحران؛ مسیر جدیدی برای توسعه در آموزش و پرورش ملکان

تبریز (پانا) - جلسه شورای پرورشی آموزش و پرورش ملکان با تأکید بر برنامه‌ریزی هدفمند، شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان و نقش مشارکت‌های مردمی برگزار شد. در این نشست، راهکارهای توسعه تربیتی و رفع چالش‌های پرورشی بررسی شد.

کد مطلب: ۱۵۷۸۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌ریزی و مدیریت بحران؛ مسیر جدیدی برای توسعه در آموزش و پرورش ملکان

در جلسه شورای پرورشی آموزش و پرورش شهرستان ملکان علی زیبایی ضمن تسلیت شهادت جمعی از سرداران رشید، رزمندگان، دانشمندان هسته‌ای و مردم، بر اهمیت پرورش و لزوم توجه ویژه به این حوزه تأکید کرد.

وی اظهار کرد که جلسات شورای پرورشی باید به‌صورت ماهانه یا حداقل دوماهه برگزار شود تا مسائل تربیتی و آموزشی به‌طور مستمر بررسی شوند.  

وی با اشاره به اهمیت مدیریت بحران، مشارکت‌های مردمی و نقش خیرین در توسعه امور پرورشی، از تمامی اعضای شورا خواست تا در این زمینه فعالانه مشارکت کنند.

وی ضمن قدردانی از خیرین، حرکت منسجم و برنامه‌ریزی‌شده را لازمه ارتقای سیستم آموزشی و پرورشی دانست و تأکید کرد که در فرآیند کار باید به دنبال افراد متخصص برای اجرای امور بود، نه صرفاً به دنبال کار برای اشخاص.  

در ادامه، فرشاد حسنی، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه، نیز ضمن تسلیت شهادت شهدا، به چند نکته کلیدی اشاره کرد. وی استعدادیابی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های دانش‌آموزان را امری ضروری برشمرد و بر اهمیت شناسایی دانش‌آموزان مستعد و هدایت آن‌ها به عرصه‌های مناسب تأکید کرد.  

حسنی همچنین رفتار ناهنجار برخی دانش‌آموزان را ناشی از ضعف در پرورش دانست و بر لزوم بررسی ریشه‌های تربیتی این مسئله تأکید کرد.

وی گفت: برای حل مشکلات تربیتی باید مسئله‌یابی کنیم، مسائل را شناسایی کرده و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنیم تا در مسیر رشد و توسعه حرکت کنیم.  

در پایان، وی تصریح کرد که تمامی حوزه‌های آموزشی و پرورشی باید طبق برنامه سالانه عمل کنند و تأکید کرد که تا زمانی که معلم خود را اصلاح نکند، نمی‌توان از دانش‌آموز انتظار تغییر داشت.  

این جلسه با تبادل نظر پیرامون چالش‌ها و راهکارهای ارتقای امور پرورشی و تأکید بر برنامه‌ریزی منسجم و اجرای راهبردهای هدفمند به پایان رسید.

خبرنگار : دانش‌آموز: محمد منصوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار