شادی، خلاقیت و همبستگی حاصل بازیهای تشکیلاتی در مدرسه استثنایی ناحیه ۵ تبریز
تبریز (پانا) - معاون پرورشی مدرسه استثنایی ناحیه ۵ تبریز با برگزاری بازیهای تشکیلاتی و فعالیتهای خلاقانه، فضایی شاد و آموزشی را برای دانشآموزان کمتوان ذهنی و مبتلا به سندروم داون فراهم کرد.

در روزهای اخیر، معاون پرورشی مدرسه استثنایی ناحیه ۵ با دانشآموزان کمتوان ذهنی و مبتلا به سندروم داون، فعالیتهای جذاب و آموزندهای را برگزار کرده است. این فعالیتها به منظور تقویت مهارتهای اجتماعی و حرکتی دانشآموزان طراحی شده و نتایج مثبتی را به همراه داشته است.
یکی از فعالیتهای اصلی، تمرینهای تشکیلاتی سازمان دانشآموزی بود که با هدف ایجاد حس همکاری و همبستگی در میان دانشآموزان انجام شد. این تمرینها شامل بازیهای گروهی و حرکات هماهنگ و دستهای شادی بود که به دانشآموزان کمک کرد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و از این طریق احساس شادی و نشاط را تجربه کنند. دستهای شادی و تشکیلاتی که در این تمرینها شکل گرفت، نشاندهندهی انرژی مثبت و روحیهی بالای دانشآموزان بود.
علاوه بر این، استفاده از وسایل دور ریختنی برای ساخت اسباببازی و خانه بازی، خلاقیت و ابتکار دانشآموزان را به نمایش گذاشت که نه تنها به آنها کمک کرد تا مهارتهای دستی خود را تقویت کنند، بلکه فرصتی برای بیان احساسات و ایدههای خود نیز فراهم آورد. دانشآموزان با استفاده از مواد بازیافتی، به خلق آثار هنری و بازیهای جدید پرداختند که این امر باعث افزایش اعتماد به نفس و حس موفقیت در آنها شد.
این فعالیتها نه تنها به یادگیری مهارتهای جدید کمک کرد، بلکه فضایی شاد و دوستانه را برای دانشآموزان فراهم آورد. معاون پرورشی مدرسه که جزو مربیان کاردان سازمان دانشآموزی استان آذربایجان شرقی است با نظارت و حمایت از این فعالیتها، نقش مهمی در ایجاد یک محیط آموزشی مثبت و انگیزشی ایفا کرد.
در نهایت، این برنامهها نشاندهندهی اهمیت توجه به نیازهای خاص دانشآموزان و فراهم کردن فرصتهای یادگیری متنوع و شاداب برای آنهاست.
ارسال دیدگاه