قائممقام معاون وزیر در سازمان دانشآموزی کشور:
باید کمک کنیم نقش دانشآموز در مدرسه نهادینه شود/ باید نوجوانانی تربیت شوند که مسائل کشور را حل کنند
تبریز (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانشآموزی کشور گفت رسالت این سازمان تربیت نسلی کنشگر در مدارس است و باید کمک کنیم نقش دانشآموز در مدرسه نهادینه شود.

علی فلاحتکار، در نشست صمیمی پیشکسوتان و مربیان سازمان دانشآموزی آذربایجان شرقی، ضمن تبریک ایام دهه کرامت، هفته معلم و سالروز تأسیس سازمان، از خاطرات و دغدغههای خود برای آینده این نهاد سخن گفت.
قائممقام معاون وزیر در سازمان دانشآموزی با اشاره به اینکه سازمان در دورههای مختلف تقویت یا تضعیف شده، گفت: سازمان دانشآموزی نباید فدای افراد و جریانهای سیاسی شود. این نهاد فقط باید به رهبر انقلاب وابسته باشد، نه جناحها. اساساً رسالتش دفاع از حریم ولایت، شهدا و انقلاب است.
او با تأکید بر اینکه سازمان دانشآموزی سیاسیکاری نمیکند، افزود: این سازمان یک جریان مستقل و قدرتمند است که در خط مقاومت ایستاده است. امسال در طرح توسعه سنوات، پیگیری جدی کردیم و برخی برنامهها را داریم به قانون تبدیل میکنیم.
فلاحتکار در ادامه به مشکلات ساختاری اشاره کرد و گفت: سازمان باید به گونهای طراحی شود که وابسته به اشخاص نباشد. دانشآموز باید در دل مدرسه کنشهایی انجام دهد که هم خودش رشد کند و هم مشکلات مدرسه حل شود.
او به هزینههای آموزش در مدارس اشاره و تاکید کرد: دانشآموز باید یاد بگیرد چطور مصرف را کاهش دهد و کنشگر واقعی مدرسه باشد.
فلاحتکار با بیان اینکه باید برای مدیران مدارس بستههای آموزشی و تشویقی آماده شود، افزود: واقعیت این است که بسیاری مدیران، تشکلها را دست و پاگیر میدانند. باید کمک کنیم نقش دانشآموز در مدرسه نهادینه شود، حتی وقتی ما حضور مستقیم نداریم.
او گفت: هر آنچه در توانمان بود پای سازمان گذاشتیم. خدا میداند که حتی اگر سازمان تقویت شود، نباید درگیر بوفه و حواشی شود. باید بستر تربیتیاش تقویت شود.
وی در پایان تأکید کرد: ما انتخاب کردیم و اعتقاد داریم که میتوانیم نسلی متفاوت تربیت کنیم؛ نوجوانانی که مسائل کشور را حل کنند. در مورد حکمرانی نوجوانان حرفهای زیادی دارم؛ باید با ادبیاتی غنیتر با هم گفتوگو کنیم تا مسیر آینده را بسازیم.
ارسال دیدگاه