مشاور فرهنگی در وزارت:

دانش آموزان قرآنی بخشی از تربیت مدنظر سند تحول بنیادین هستند

تبریز (پانا) - مشاور فرهنگی معاون وزیر، دانش آموزان قرآنی را بخشی از تربیت مدنظر سند تحول بنیادین عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۳۶۶۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان قرآنی بخشی از تربیت مدنظر سند تحول بنیادین هستند

محمد صادق زاده در آئین اختتامیه چهل و دومین دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی آذربایجان شرقی گفت: قرآن کتاب همه زمان ها و مکان ها است چرا که امروز هیچ گره ای در زندگی ما وجود ندارد که از طریق قرآن و آموزه های قرآن باز نشود و لذا امروز مایه افتخار است که دانش آموزان قرآنی بخشی از تربیت مدنظر سند تحول بنیادین هستند.

وی ضمن اشاره به سند تحول بنیادین ادامه داد: ۴۳ شاخص در سند تحول بنیادین برای دانش آموز در تراز نظام جمهوری اسلامی معرفی شده که اکثر این شاخص ها مربوط به دانش آموزان قرآنی می‌باشد و لذا مایه افتخار است که در نظام آموزش و پرورش به ۳ کتاب اثرگذار قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه توجهات بسیار مهم و اساسی صورت می‌گیرد چرا که این ۳ کتاب باید نظام معرفتی دانش آموزان را شکل دهد و لذا در این راستا میزان اقتدار، اعتماد به نفس و عزت ما نیز ارتباط مستقیم با میزان ارتباط ما با این ۳ کتاب نورانی دارد.

وی اظهار کرد: مسابقاتی همچون مسابقات قرآن، عترت و نماز عرصه نمایش، فخرآفرینی و مرور اقتدار دانش آموزان قرآنی است.

صادق زاده تصریح کرد: اگر امروز خواهان داشتن یک ایران قوی هستیم مسیر این هدف دست‌یافتنی از مسیر آموزش و پرورش، مدرسه، معلم و دانش آموز می‌گذرد. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید است با اقداماتی که در این عرصه انجام شده در آینده ای نه چندان دور شاهد بهترین اتفاقات توسط دانش آموزان نخبه قرآنی در سطح استان و کشور باشیم.

دانش آموز خبرنگار : کوثر حسنی

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار