پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم؛

معلمان گنجینه‌های پر فروغ این مرز و بوم هستند

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با صدور پیامی فرا رسیدن هفته گرامیداشت مقام معلم را تبریک گفت‌.

کد مطلب: ۱۴۷۱۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد
معلمان گنجینه‌های پر فروغ این مرز و بوم هستند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در متن پیام مسعود سعادتی آمده است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

وَ عَلَّمَ ءَآدَمَ الْأَسمآءَ کُلَّها...

 

آری مقام معلمی را خدا، بعد از آفرینش قرارداد و  انسانی را که هیچ نمی دانست، به وسیله قلم آموخت و در حقیقت معلمی از آن خداوند عالم است و‌ خوشا به حال کسانی که در این وادی قدم نهاده‌اند ...

عبادت است همنیشی با عالمان و اندیشمندان و سعادت است خدمت به فرهیختگان و فرهنگیان، فرهنگیانی که چون ذره های پر نور خورشید در جای جای این میهن اسلامی، خود چراغی عالم تاب شده اند و خستگی ناپذیر  به جنگ تاریکی رفته اند.

به راستی کدامین میزان توان سنجش قول و فعل آسمانیتان را دارد، کدامین سخن توان تقدیر از زحماتتان را ... ، شما گنجینه های پر فروغ این مرز و بوم هستید که آرمانهای مقدس جمهوری عزیز اسلامی را با توانایی ها و علایق فرزندان این مرز و بوم پیوند می زنید و جلوه ای بی بدیل از سبک زندگی ایرانی اسلامی را به جهانیان نشان می دهید که در تعالی همه جانبه ارزش های علمی، دینی و اخلاقی نمود پیدا می کند و سفیران و مقام آوران پر افتخار عرصه های علمی، دینی، فرهنگی، سیاسی و نظامی کشور می شوند، از کلاس های شما برخاسته اند آنان که وعده صادق داده اند و استکبار پیر را مات و مبهوت خود کرده اند، پای تخته شما بوده اند آنان که دل آسمانها را برای کمک به مظلوم شکافته اند، از شما آموخته اند آنان که با دستآورد های علمی جهانیان را شگفت زده کرده اند.

هر آنکه در این جامعه در مسیری صحیح است و جایگاهی اجتماعی و سیاسی دارد هر آنکه از آن نوای اسلام و محبت قرآن به گوش می رسد هر آنکه انسان است، وام دار بینش و تربیت دقیقتان است.

بالهایمان را در مسیر پر ارزشتان می گسترانیم و خدمت در بارگاه استادیتان را افتخار می دانیم چرا که امام صادق علیه السلام فرمودند: در پیشگاه کسى که از او دانش مى آموزید، فروتن باشید.

مانا باد قلم هایتان

و استوار باد قدمهایتان

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار