باید نوجوانان و جوانان در سمت و سوی مساجد قرار گیرند

اسکو (پانا) - رییس تبلیغات اسلامی شهرستان اسکو گفت باید با تبلیغات گسترده، نوجوانان و جوانان در سمت و سوی مساجد قرار گیرند چون فضای معنوی مساجد مسرت بخش روح و روان نوجوانان و جوانان می شود.

کد مطلب: ۱۴۶۹۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
باید نوجوانان و جوانان در سمت و سوی مساجد قرار گیرند

حجت الاسلام علی حمیدی در جلسه پیوند میان مسجد و مدرسه شهرستان اسکو گفت: باید با تبلیغات گسترده، نوجوانان و جوانان در سمت و سوی  مساجد  قرار گیرند چون فضای معنوی مساجد مسرت بخش روح و روان نوجوانان و جوانان می شود.

رییس تبلیغات اسلامی اسکو افزود: حضور کمرنگ نوجوانان را می توان به نبود جذابیت ها برای به وجد آوردن آنان اشاره کرد برای مثال می توان در مساجد فرای احکام و اذان با اجرای مسابقات فرهنگی و هنری آنان را به مسجد دعوت کنیم و پذیرای آنان باشیم.

یونس درخشان رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اسکو نیز در این جلسه گفت:  علاوه بر اینکه اعمال معنوی در مساجد صورت می‌گیرد، مرکز تفکر و تعقل هم به شمار می رود و در احادیث هم به این اشاره شده است.

وی گفت: مساجد مظهر در کنارهم بودن است که اگر با تبلیغات و جذابیت سازی نوجوانان و جوانان را به مساجد هدایت کنیم درس بزرگی به آنان آموخته ایم زیرا که آنان در مسجد راه صحیح زندگی کردن را می آموزند.

حسن قلی‌زاده رئیس اداره فرهنگ و  ارشاد اسلامی شهرستان اسکو نیز در ادامه جلسه گفت: اگر مدیریت مساجد را به نسل‌های جوان بسپاریم بی شک با استفاده از محتوا سازی بهتر می توانند هم سن و سال های خود را به این سمت و سو بکشانند و در این بین هم باید فضای امر صمیمی را  ایجاد کرد و مراسمات و جشن‌ها و مسابقات مدارس  را  در مساجد برگزار کرد.

وی در آخر با پیشنهادی گفت: با ایجاد کانون‌های فرهنگی و هنری  و مشاوره دهی به خانواده ها برای حضور  پر رنگ خود و فرزندانشان در مساجد  زینت بخش مساجد باشیم.

دانش آموز خبرنگار: امیرعلی قادری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار