به همت دبیر جغرافیا؛

گل‌های کلزا میهمان مدرسه شهر جدید سهند شدند

تبریز (پانا) - دبیر جغرافیای مدرسه‌ای در شهر جدید سهند منطقه اسکو با هدف تدریس چگونگی تغییر الگوی کشت در این درس، اقدام به کاشت دانه روغنی کلزا در حیاط مدرسه کرده است.

کد مطلب: ۱۴۶۸۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
گل‌های کلزا میهمان مدرسه شهر جدید سهند شدند

حیاط دبیرستان امام خمینی(ره) شهر جدید سهند این روزها با گل‌های زرد رنگی آراسته شده و طراوت بهاری با گل‌های کلزا میهمان این مدرسه شده است. این گل‌ها توسط جبار فرجی (دبیر جغرافیای مدرسه) و با همکاری دانش‌آموزان در مهر سال گذشته کاشته شده‌اند.

دانه‌های کلزا در فروردین ۱۴۰۳ به گل نشسته‌اند تا دانش‌آموزان، ثمره تلاششان را ببینند و به گفته دبیر جغرافیای این مدرسه این دانه‌ها در خرداد، برداشت می‌شوند و این اقدام به منظور آشنایی دانش‌آموزان پایه دهم با چگونگی تغییر الگوی کشت پیرامون دریاچه ارومیه در درس جغرافیای ایران، انجام شده و ایجاد محیط درسی و یادگیری پویا و بهره‌مندی از مشارکت و همکاری دانش‌آموزان نیز از دیگر اهداف کاشت کلزا در محوطه مدرسه به شمار می‌آید.

بر اساس این گزارش؛ استفاده از تدریس چندساحتی مورد تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان نقشه راه دستگاه تعلیم و تربیت بوده و روش معلم‌محور و تدریس مستقیم صِرف در این سند مورد نکوهش قرار گرفته است.

استفاده از ساده‌ترین روش‌ها با امکاناتی ساده و در حد توان مدرسه، هنر معلمانی است که فراتر از شغل به این حرفه می‌نگرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار