چرا مستند مهم است؟

تهران (پانا) - مدیر روابط عمومی معاونت سیما؛ به مناسب سومین دوره جشنواره تلویزیونی مستند یادداشتی منتشر کرد.

کد مطلب: ۹۸۹۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد
چرا مستند مهم است؟

به گزارش روابط عمومی معاونت سیما، متن یادداشت حمید خواجه نژاد مدیر روابط عمومی معاونت سیما به مناسب سومین دوره جشنواره تلویزیونی مستند بدین شرح است:

برای پاسخ به این پرسش ابتدا باید بپرسیم مستند چیست؟ جواب ساده و دو کلمه ای آن این است مستند، فیلم نیست! مستند پنجره ای رو به حقیقت است.

وجود یک قصه واقعی و واقعی بودن خود شخصیت ها موجب می شود تا مخاطب نیز جدی اش بگیرد.

با اضافه شدن مستند در فهرست شبکه های تخصصی تلویزیون این هنر جدی تر دیده شد.

شبکه مستند به عنوان خانه مستندسازان همه فعالان، علاقه مندان و دغدغه مندان را زیر یک سقف جمع و حمایتشان کرد و البته چه حمایتی بهتر از دادن فرصت دیده شدن برای تاثیر گذاری بر روی مخاطبان.

جشنواره تلویزیونی مستند نیز برای این مهم شکل گرفت.

جشنواره تلویزیونی مستند امسال در حالی سه سال می شود که در پهنه کشور قد کشید و پخته تر شد. دقیق شدن در کم و کیف آثار این را می گوید.

وجه تمایز جشنواره تلویزیونی مستند با جشنواره های مشابه، اکران تلویزیونی آثار و پخش آن ها در مقابل دیدگان میلیون ها مخاطب است.

مخاطبی که امروز نه فقط به عنوان بیننده صرف بلکه در جایگاه یک داور نیز حق انتخاب دارد. اختصاص بخش جایزه مردمی در جشنواره علاوه بر جلب اعتماد مخاطب، برکات فراوانی هم برای مدیران تلویزیون و هم مستندسازان دارد. از جمله آن شناخت سلایق عموم مخاطبان است.

جشنواره امسال حالا در ایستگاه سوم ایستاده و قرار است در جمع بزرگ تری برگزیدگان خود را بشناسد.

حضور دغدغه مند ریاست محترم سازمان و معاون ارجمند سیما در جشنواره دوره سوم به این معنا بوده که جشنواره مسیر قابل قبولی را تا به اینجا طی کرده است و آن را باید به فال نیک گرفت.

هم دست اندرکاران و هم شرکت کنندگان باید این فرصت را مغتنم بشمارند و برای جهشی در تولیدات چه از نظر کمی و چه کیفی خود را مهیا تر کنند.

امروز آثار مستند جزء مهم رسانه ها هستند که نه تنها ما را در فهم بهتر دنیای خود یاری می رساند بلکه در فهم نقش ما نیز در دنیا موثرند که این مهم شهروندان را همچون نقش آفرینانی در جامعه شکل خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار