کلاهبرداری ۳۰ میلیاردی به بهانه فروش اقساطی خودرو

تهران (پانا) - معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۵ تن از اعضای شرکت دروغین، خبر داد که به بهانه فروش اقساطی خودرو از ۸۰ تن از شهروندان مبلغ ۳۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.

کد مطلب: ۹۷۶۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد
کلاهبرداری ۳۰ میلیاردی به بهانه فروش اقساطی خودرو

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کارآگاه "جهانگیر تقی پور" گفت: دوم شهریور ماه امسال شکایتی با عنوان کلاهبرداری از طریق فروش اقساطی خودرو از مرجع قضائی به منظور رسیدگی تخصصی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی ارجاع شد.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه در هنگام تحقیقات پلیسی، پرونده های مشابهی دیگر به این معاونت ارجاع شد، ابراز داشت: تحقیقات پلیسی حکایت از این داشت که اعضای سه شرکت به بهانه فروش خودروهای اقساطی مبالغی را از مال باختگان تحویل ولی از تحویل خودروها در سر مواعد تعیین شده خودداری کرده اند و با بستن دفتر شرکت از محل گریخته اند.

وی عنوان داشت: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی مشخص شد که اعضای این سه شرکت یکسان هستند و این فراد با انتخاب عناوین مختلف و ثبت آن در سازمان ثت و اسناد واملاک کشور از شهروندان کلاهبردای کرده اند.

این مقام پلیسی تصریح کرد: کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه متهمان شده را شناسایی و در عملیات هایی منسجم هر ۵ تن اعضای این شرکت را به نام های بیتا و ناهید هر دو ۲۸ ساله، حسام ۳۰ساله، حمید ۴۰ساله و حامد ۳۶ ساله دستگیر و به اداره چهاردهم پلیس آگاهی انتقال دهند.

تقی پور عنوان کرد: پس از انتقال متهمان به پلیس آگاهی حسام که مدیر عامل شرکت محسوب می شد، در تشریح شیوه و شگرد کلاهبرداری خود گفت: ایده این کار را از یکی از دوستانم گرفتم که خودش به دلیل کلاهبرداری در حال حاضر در زندان بسر می برد. کار ما به این صورت بود که از طریق درج آگاهی در سایت های اینترنتی واسطه فروش افراد را با وعده فروش فوری خودرو اقساطی فریب داده و با بازگو کردن این نکته که از ثبت شرکت ها استعلام بگیرید ما مجوز داریم اعتماد مشتریان را جلب می کردیم.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی اعلام داشت : متهم در مورد نحوه دریافت و استفاده از پول مال باختگان گفت: پس از اخذ مبالغی از ۱۸ میلیون تا ۶۰میلیون تومان زمانی را برای تحویل خودرو اعلام می کردیم. وقتی زمان تحویل فرا رسید به بهانه های مختلف مدام کار را به تعویق می انداختیم تا جایی که مشتری به دلیل سرگردانی، از خرید خودرو منصرف می شد و ما با کسر درصدی از پول این بار به او چک های مدت دار می دادیم و با پول مشتری ها جواب قبلی ها را می دادیم و به همین ترتیب با پول دریافتی از مردم تجارت می کردیم و درآمد داشتیم تا وقتی که دیگر مشتری مراجعه نکند و آن موقع بود که قبل از اینکه شاکی ها به سمت دفاتر ما سرازیر شوند محل های کار خود را تخلیه می کردیم.

ابن مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان تحت پوشش نام سه شرکت از شهروندان بالغ بر ۳۰میلیارد ریال کلاهبرداری کرده اند، گفت: تاکنون تن از مال باختگان شناسایی شده اند.

وی افزود: هر ۵ متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی با دستور بازپرس شعبه ۳دادسرای ناحیه ۱۸ تهران در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی پایتخت قرار دارند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت به شهروندان توصیه کرد: ملاک برای صحت عمل یک شرکت مجوز ثبت شرکتها نیست. هر فردی می تواند اقدام به ثبت شرکت کند. در حال حاضر تنها ۳۷ شرکت مجوز فروش خودرو دارند و افرادی که قصد خرید از شرکت های لیزینگ را دارند باید با مراجعه به سایت بانک مرکزی لیست شرکت هایی که مجوز فروش دارند را مشاهده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار