این گزارش به روز رسانی می‌شود

ششمین روز ثبت‌نام انتخابات مجلس؛ ۸ هزار و ۵۰۰ نفر برای مجلس و ۱۸ نفر برای خبرگان به میدان آمدند

هم علی مطهری آمد و هم وزرای احمدی‌نژاد اما دیگر خبری از عارف نخواهد بود

تهران (پانا) - ششمین روز ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از دقایقی پیش در حالی آغاز شد که تا امروز میزان حضور اصولگرایان در محل های ثبت نام در قیاس با اصلاح طلبان به مراتب چشم گیر تر بوده است.

کد مطلب: ۹۷۴۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
ششمین روز ثبت‌نام انتخابات مجلس؛ ۸ هزار و ۵۰۰ نفر برای مجلس و ۱۸ نفر برای خبرگان به میدان آمدند

داوطلبان شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تا ۱۶ آذر فرصت دارند تا با در دست داشتن مدارک لازم، در انتخابات ثبت‌نام کنند. مدت زمان ثبت‌نام در هر روز از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۸ عصر و به مدت ۱۰ ساعت است.

همچنین داوطلبان ثبت نام در انتخابات میاندوره مجلس خبرگان رهبری از امروز تا 21 آذرماه فرصت دارند تا با حضور در فرمانداری های شهرستان های تهران، شیراز، قم و بجنورد و مشهد ثبت نا کنند.

بنابر اطلاعیه شماره ۲ ستاد انتخابات کشور، داوطلبان شرکا در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری می­‌توانند به منظور اعلام داوطلبی خود در مهلت تعیین شده با همراه داشتن مدارک زیر به وزارت کشور، فرمانداری­‌های مراکز حوزه­‌های انتخابیه، سفارتخانه­‌ها، کنسولگری­‌ها یا نمایندگی ‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت نام کنند.

اصل کارت ملی و یک نسخه تصویر آن
اصل شناسنامه عکس­دار و یک نسخه تصویر کلیه صفحات آن
یک قطعه عکس ۴*۳ جدید
اصل و یک نسخه تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر (حداقل کارشناسی ارشد و یا معادل آن)
اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی
اصل و یک نسخه تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائمی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولان خدمت وظیفه عمومی.

مطهری هم آمد

یکی از نخستین چهره های شناخته شده ای که از صبح امروز در وزارت کشور حاضر شد، منصورالسادات هاشمی، نایب رئیس هیات فوتبال استان تهران بود. از قرار معلوم او برای حضور در انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام خواهد کرد.

علاوه بر او، علی مطهری، نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور در وزارت کشور برای برای شرکت در انتخابات مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد.

یکی از نکات قابل توجه هنگام ثبت نام مطهری، نوع رفتار کارمندان وزارت کشور با او بود. تنی چند از افراد فعال در وزارت کشور خواستار انجام ثبت نام مطهری شدند که این مساله با اعتراض برخی دیگر افراد حاضر شده در وزارت کشور مواجه شد که مطهری برای پایان دادن به مباحث، اعلام کرد براساس نوبتش ثبت نام خواهد کرد.

حضور یک احمدی‌نژادی دیگر

صادق خلیلیان، وزیر جهاد کشاورزی دومین دولت محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری سابق جمهوری اسلامی نیز از دیگر چهره‌های شناخته شده‌ای محسوب می‌شود که با حضور در وزارت کشور از سوی اصولگرایان و از حوزه انتخابیه تهران برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس ثبت نام کرد.

او با حضور در جمع خبرنگاران درباره چرایی حضورش در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: «از حوزه انتخابیه تهران و با استفاده از بستر اصولگرایی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس ثبت نام کردم ، هرچند که به عنوان چهره ای مستقل در وزارت کشور حاضر شدم اما در نهایت ممکن است در لیست های منتهی به اصولگرایان حاضر شوم.»

او همچنین گفت: «آن چه در فکر ما می گذرد این است که در ابتدا مجلسی کار آمد تشکیل داده تا در نهایت بتوانیم به دولتی با شهامت دست پیدا کنیم تا بتوانیم اهداف انقلاب را محقق سازیم زیبنده نیست پس از 40 سال شکاف طبقاتی آن هم در این حد در نظام وجود داشته باشد.»

ثبت نام یک بریده از احمدی‌نژاد

در میان وزرای دولت های نهم و دهم که با عزمی راسخ در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حاضر می‌شوند، سیدمحمدحسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی او نیز با حضور در وزارت کشور از حوزه انتخابیه تهران برای انتخابات ثبت نام کرد.

نکته قابل توجه درباره حسینی آن است که نام او در کنار 17 وزیری قراردارد که طی نامه از محمود احمدی نژاد و اقدامات او و همراهانش اعلام برائت کرد.

ابوذر ندیمی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در وزارت کشور عزم حضور در انتخابات مجلس یازدهم کرد. او تا پیش از این به عنوان مشاور محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه مشغول فعالیت بود ولی اعلام کرد که در موعد مقرر استعفا داده است.

ششمین روز ثبت نام انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

خداحافظی با عارف!

محمدعلی وکیلی، دبیر اصلاح طلب هیات رئیسه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور در وزارت کشور برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس ثبت نام کرد تا یکی دیگر از اعضا فراکسیون امید قوه مقننه عزم بهارستان یازدهم کرده باشد.

در این میان اما نکته قابل توجه نه حضور وکیلی بلکه اظهارات او درباره محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید است. رئیسی که از قرار معلوم در انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام نخواهد کرد و با صدور بیانیه‌ای درباره این تصمیم خود شفاف سازی خواهد کرد.

حسین گروسی، نماینده دوره های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی نیز از جمله افرادی بود که با حضور در وزارت کشور برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کرد.

محمود صادقی، محمدرضا نجفی و فرید موسوی، نمایندگان تهران در دهمین مجلس شورای اسلامی با حضور در وزارت کشور برای ثبت نام در انتخابات مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کردند.

آخرین آمار ثبت نام‌کنندگان

موسوی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار ثبت نام کنندگان در انتخابات مجلس اظهار کرد: «تا این لحظه برای مجلس 8 هزار و 503 نفر برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.»

او ادامه داد: «از میان ثبت نام.کنندگان 932 نفر معادل 11 درصد زن و 7 هزار و 571 نفر معادل 89 درصد آقایان در انتخایات مجلس ثبت نام کرده‌اند.»

این مقام مسئول در وزارت کشور با اشاره به آمار تفکیک شده استانها در انتخابات مجلس بیان کرد: «استان تهران با 2086 نفر، اصفهان با 676 نفر، خراسان با 557 نفر، خوزستان 496 نفر، فارس 458 نفر بیشترین داوطلب را در انتخابات مجلس داشتند.»

او درباره آمار ثبت نام کنندگان در انتخابات مجلس خبرگان نیز گفت: «برای خبرگان رهبری تاکنون 18 نفر ثبت نام کرده اند که در تهران 7 نفر، در قم 10 نفر و فارس 1 نفر ثبت نام کرده‌اند.»

این گزارش در حال تکمیل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار