گام بلند آموزش و پرورش در آموزش مقابله با بلایای طبیعی به دانش آموزان

اراک(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در بیست و یکمین مانور سراسر ایمنی و زلزله در شهر اراک بر نقش بارز آموزش و پرورش در آموزش مقابله با بلایای طبیعی به دانش آموزان تأکید کرد.

کد مطلب: ۹۷۳۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
گام بلند آموزش و پرورش در آموزش مقابله با بلایای طبیعی به دانش آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در این مراسم که به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه الزهرا (س) ناحیه یک اراک برگزار شد، نقش این نهاد در آموزش مقابله با بلایای طبیعی را بارز توصیف کرد گفت: هرجا نیاز به بحث فرهنگ‌سازی و جریان‌سازی در جامعه باشد، آموزش و پرورش باید ورود کند زیرا تاثیر مخاطبان این نهاد در جامعه بالا است.

«شهریار فولادوند» افزود: آموزش‌های پیشگیری و مقابله با بلایای طبیعی از جمله زلزله از مواردی است که آموزش و پرورش در سال‌های اخیر با جدیت ورود پیدا کرده و با توفیقات خوبی همراه بوده است.

وی تأکید کرد: آموزش ایمنی و مباحث امدادی در زمان وقوع بلایای طبیعی از جمله ضرروت های زندگی اجتماعی امروزی است و با همیاری و مشارکت سایر ارگان های همکار در این حوزه تلاش می کنیم بر میزان اثر گذاری این آموزش ها بر اقشار مختلف جامعه بیفزایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: در کنار مباحث آموزشی، شاهد هستیم که ساخت و سازهای جدید نوسازی مدارس استان مرکزی با رعایت تمام استانداردها پیش می‌رود و امید است در سایه همدلی خیران تمام سازه‌های تحصیلی دانش آموزان در نقاط مختلف شهری و روستایی ایمن و مقاوم شود.

وی یادآور شد: در حوادث اخیر نظیر زلزله کرمانشاه و یا سیل در استان های گلستان و لرستان، شاهد بودیم که مدارس با توجه به ظرفیت هایی که دارند به عنوان کانون محله، به مراکز امدادرسانی، درمانی و خدمات رسانی تبدیل شدند.

فولادوند اظهار داشت: با رعایت مباحث ایمنی در ساخت و ساز فضاهای آموزشی و آموزش دانش آموزان می توان شاهد تحقق شعار بیست و یکمین مانور سراسر ایمنی و زلزله با عنوان «مدرسه ایمن - جامعه تاب آور» در آینده نزدیک باشیم.

بیست و یکمین عملیات تمرینی زلزله و ایمنی به طور همزمان در ۲۰ مدرسه شهر اراک اجرا شد و دانش‌آموزان پس از به صدا درآمدن زنگ زلزله آموزش‌های پناه‌گیری، آواربرداری، نجات و حمل مصدومان، اطفای حریق و سایر مباحث امداد و نجات در زلزله را تمرین کردند.

مانور سراسر ایمنی و زلزله پیش از این در 130 واحد آموزشی استان همزمان با سراسر کشور برگزار شد اما به دلیل تعطیلی مدارس شهر اراک به علت وقوع پدیده وارونگی و سکون هوا در روز چهارشنبه 6 آذرماه، امروز سه شنبه 12 آذرماه در 20 واحد آموزشی منتخب نواحی یک و 2 اراک با حضور مسئولین استانی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار