جذب و توزیع 20 میلیارد ریالی برای توسعه فضاهای ورزشی مدارس فارس از محل درآمد های اختصاصی

شیراز(پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: با توجه به مشکلات اعتباری موجود تلاش کردیم منابع دیگری از جمله درآمدهای اختصاصی را به حوزه تربیت بدنی بکشانیم که تا کنون موفق شده ایم مبلغ ۲ میلیارد تومان اعتبار از این طریق جذب نموده و به حوزه فعالیتها و توسعه فضاهای ورزشی در مناطق و شهرستانهای استان اختصاص دهیم.

کد مطلب: ۹۶۸۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد
جذب و توزیع 20 میلیارد ریالی برای توسعه فضاهای ورزشی مدارس فارس از محل درآمد های اختصاصی

احمدعلی قهرمانی در جمع کارشناسان تربیت‌بدنی ادارات آموزش‌وپرورش مناطق و شهرستان‌های استان فارس گفت: در ارزیابی های انجام گرفته در خصوص عملکرد ورزشی ادارات کل آموزش و پرورش کشور ،حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان فارس موفق به کسب مقام اول کشوری شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت : ما بعنوان متولیان تعلیم و تربیت باید برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت خود را خادم دانش‌آموزان بدانیم و در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین تعلیم و تربیت کشور که همان پرورش انسان کامل و توسعه یافته در تمامی ابعاد وجودیش می باشد ازهیچ تلاش و کوششی دریغ ننماییم.

وی با اشاره به جایگاه ورزش و تفریح در فعالیتهای تعلیم و تربیت گفت: اگر هدف سلامتی و شادابی دانش آموزان باشد مطمئناً کار در این حوزه خلاقیت هایی را نیز به همراه خواهد داشت که بکار گیری آنها می تواند موجب پیشرفت و توسعه هر چه بهتره در این زمینه شود.

قهرمانی با بیان اینکه باید تلاش کنیم مدرسه را از یک مکان آموزشی به مکانی تربیتی تبدیل کنیم گفت: برای تحقق این امر راهکارهایی در چهارچوب سند تحول بنیادین تعلیم و تربیت ارائه شده است که می توان گفت بخش زیادی از این کار بر عهده حوزه تربیت بدنی می باشد

وی گفت: اگر می خواهیم در فعالیتهای حوزه تربیت بدنی و سلامت مدارس موفق باشیم باید در تمامی بخش ها سعی کنیم بر اساس یک چهارچوب منسجم طرح ها و برنامه های خود را در قالب برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت و میان مدت طراحی و اجرا نماییم که این امر مستلزم داشتن اطلاعات و دانش تخصص کافی از سوی برنامه ریزان و کارشناسان این حوزه می باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس در خصوص فضاهای ورزشی نیز گفت: ما فقط مسئول توپ و تور مدارس نیستیم بلکه باید در زمینه فراهم نمودن فضاهای ورزشی مناسب و استاندارد متناسب با نیازهای دانش آموزان نیز تلاش نماییم چرا که این امکانات ابزارهایی هستند برای کمک به ما به منظور تربیت شهروندانی سالم و مفید برای جامعه.

وی با تاکید بر اینکه آموزش از راه فعالیت های بدنی در دانش آموزان بسیار اثر گذار است گفت: اگر شاکله ذهنی و جسمی دانش آموزان به درستی شکل نگیرد در آینده تغییر این شاکله ذهنی سخت و امکان ناپذیر خواهد بود لذا این شیوه آموزش با توجه به ویژگی های آن موجب می شود آنچه را که به او آموزش می دهیم در ذهن دانش آموز به عنوان یک رفتار فردی ، اجتماعی و گروهی نهادینه شده و برای همیشه ماندگار و در خاطر او بماند.

مهندس قهرمانی با اشاره به تدوین طرح نشاط اجتماعی در حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: ایجاد نشاط در محیط جامعه خصوصا خانه و مدرسه می تواند نقش مهمی در کاهش مشکلاتی جسمی، ساختار قامتی، روانی یا اجتماعی دانش آموزان همچنین ترغیب آنان به فعالیتهای تربیتی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.

وی با اشاره به بخش هایی از سند تحول بنیادین تعلیم و تربیت گفت: تربیت دانش آموز تک ساحتی در سیستم تعلیم و تربیت کشور امری بسیار خطرناک است چرا که این فرد در آینده با مشکلات و آسیب های بسیاری مواجه می گردد که توان مقابله با آنها را ندارد.

قهرمانی با اشاره بهراه اندازی انجمن های ورزشی مدارس گفت: با توجه به ترویج سبک زندگی غلط در جامعه و بروز آسیبهای بسیاری از نظر جسمی و روانی در بین قشر نوجوان و جوان جامعه باید سعی کنیم تا انجمن های ورزشی مدارس را فعالتر نموده و شرایطی را فراهم نماییم تا دانش‌آموزان هر چه بیشتر به سمت ورزش و انجام فعالیت های فیزیکی روی آورده و به داشتن سبک زندگی سالم ترغیب شوند.

وی همچنین یاد آور شد: همه مسائل و امکانات در اختیارما نیست و آموزش و پرورش نیازمند کمک و یاری سایر نهادها و ارگانهای دولتی و غیر دولتی می باشد لذا باید تلاش کنیم نگرش جامعه خصوصا اولیاء دانش آموزان را به سمتی سوق دهیم تا در این امر مشارکت داشته باشند و یاریگر آموزش و پرورش باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس با اشاره به وجود برخی مشکلات ساختاری و اقتصادی در آموزش و پرورش گفت: نگاه حوزه تربیت بدنی نگاه رو به جلو است لذا اعتقاد داریم تمام سیستم باید کمک کنند تا در حوزه تربیت بدنی بتوانیم برنامه های خود را پیش ببریم .

وی گفت: با توجه به مشکلات اعتباری موجود تلاش کردیم منابع دیگری از جمله درآمدهای اختصاصی را به حوزه تربیت بدنی بکشانیم که تا کنون موفق شده ایم مبلغ ۲ میلیارد تومان اعتبار از این طریق را جذب نموده و به حوزه فعالیتها و توسعه فضاهای ورزشی در مناطق و شهرستانهای استان اختصاص دهیم.

قهرمانی از همکاران خود درخواست نمود تا از ظرفیت های مدیران و مربیان و معاونین پرورشی مدارس نیز غافل نشوند چراکه اگر حمایت و همکاری این عزیزان نباشد نمی توان در اجرای طرح ها و برنامه‌های حوزه تربیت بدنی مثل طرح مدرسه قهرمان، المپیادهای درون مدرسه ای و ... موفق بود.

وی با اشاره به برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای نیز گفت: نباید در المپیادهای ورزشی تشریفاتی کار کنیم چرا که هدف ما از اجرای المپیاد های ورزشی فرهنگ سازی و ایجاد انگیزه بیشتر برای دانش آموزان به منظور مشارکت در برنامه ها و فعالیت های ورزشی می باشد

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس در خصوص فعالیت های ورزشی کارکنان نیز گفت: کارهای خوبی در حوزه فرهنگیان انجام شده اما لازم است سایر بخش های آموزش و پرورش از جمله حوزه رفاهی و پشتیبانی آموزش و پرورش در این زمینه همکاری و مشارکت بیشتری داشته باشند و ما بتوانیم از حمایت های مالی آن ها استفاده نماییم.

وی با اشاره به فعالیت های کانون های ورزشی نیز گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در این کانون ها خصوصاً در زمینه پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان لازم است نهایت بهره برداری را از این ظرفیت ها داشته باشیم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار